گروه اجتماعی: با هدف ارتقای سطح امنیت و در راستای دستور رئیس قوه قضائیه در خصوص برخورد ویژه با اشرار و مجرمین خطرناک در شرق و جنوب کشور، مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم امنیتی و قاچاق در شهر بندرعباس آغاز به کار می‌کند.

محسن یکتن خدایی با اعلام این مطلب در جلسه مشترک با روسای مرکز مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرماندهی انتظامی هرمزگان و گمرکات استان تصریح کرد: در پی تأکیدات صورت گرفته در جلسه 14 آبان ماه با مشاور رئیس قوه قضائیه در شهر مشهد، استان هرمزگان پس از سیستان و بلوچستان دومین استانی است که این مجتمع ویژه را ایجاد می‌کند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: در این مجتمع همه مراحل دادرسی اعم از دادسرا و دادگاه مستقر خواهد بود تا فرآیند صدور حکم سریعتر و دقیق‌تر انجام شده و امکان نظارت و اتخاذ وحدت رویه نیز آسان‌تر شود.

یکتن خدایی همکاری دستگاههای اجرایی، انتظامی، امنیتی در استان یا دادگستری به منظور مبارزه با جرایم امنیتی و قاچاق را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: اگر این همدلی و هماهنگی وجود نداشت اشرار و مجرمین خطرناک، هرمزگان را با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی و ترکیب متنوع قومی عرصه تاراج خود می‌کردند.

وی آمار بالای کشفیات مواد مخدر، اسلحه غیرمجاز، کالای قاچاق و سوخت قاچاق در استان را دستاوردی مهم توصیف کرد و در عین حال از مسئولین ذیربط در استانهای مجاور خواست با پیگیری دقیق موارد جرم در همان استان از ورود متهمان به هرمزگان که مرز آبی و مقصد فرار برای آنهاست جلو‌گیری  کنند.

یکتن خدایی در خصوص صلاحیت این مجتمع نیز گفت: این مجتمع قضایی علاوه بر رسیدگی به کلیه جرایم ضد امنیت و آسایش عمومی، موارد ویژه، جرایم سنگین و باندی، قاچاق کالا و ارز و قاچاق مواد مخدر در بندرعباس به جرایم مهم سایر نقاط استان نیز رسیدگی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: قضات مجرب و ویژه‌ای برای این مجتمع در نظر گرفته شده است تا کار رسیدگی با سرعت صورت پذیرد.

کد خبر 8986

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز