سه‌شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۶:۱۴
۰ نفر

گروه ورزشی: بازی با بوسنی موجب شد تا ایمان مبعلی پس از 18 ماه دوری به تیم ملی بازگردد.

پس از نمایش موفق هافبک ایرانی النصر حالا قطبی برای موفقیت در جام ملت‌های آسیا حساب خاصی روی او باز کرده است. ایمان مبعلی، هافبک ملی‌پوش کشورمان که در دیدار با ازبکستان هم 90 دقیقه به طور ثابت برای تیم ملی بازی کرد با همشهری گفت‌وگو کرد و به سئوالات ما پاسخ داد.

  • از بازی با ازبکستان شروع کنیم.

بازی خوبی بود و به نظر من اگر دو تیم 10نفره نمی‌شدند قطعا نیمه دوم آن نیز جذابیت بیشتری داشت. من شخصا اعتقاد دارم با توجه به قدرت ازبکستان و اینکه آنها در خانه به کمتر تیمی باج دادند،  تساوی در خانه آنها برای ما نتیجه‌ای قابل‌قبول محسوب می‌شود.

  • چرا تیم ایران نزدیک به 30 دقیقه نتوانست از برتری یک بازیکن بیشتر استفاده کند؟

همیشه تیمی که یک بازیکن بیشتر دارد پیروز میدان نیست. بازی از حساسیت زیادی برخوردار بود و به خاطر همین حساسیت، حتی با وجود 10 نفره شدن ازبکستان باز هم نمی‌توانستیم برنده شویم.

  • قطبی در برابر ازبکستان برخلاف دفعات قبلی از روش و سیستم جدیدی استفاده کرد.

قطبی برای اولین بار از زمان حضورش در تیم ملی در برابر ازبکستان سیستم 1-4-1-4 را در دستور کار ما قرار داد. فکر می‌کنم بیشتر بازیکنان برای اولین بار بود که در این سیستم کار می‌کردند؛ سیستمی که شاید نقش هافبک‌ها و مدافعان  در آن بیشتر از سیستم‌های دیگر است.

  • با اضافه شدن تیموریان نقش تو در روش 1-4-1-4 چقدر تغییر می‌کند؟

در دیدار با ازبکستان که قطبی برای اولین بار از روش و سیستم جدید استفاده کرد من و فریدون زندی وظیفه همراهی با نکونام را داشتیم اما با حضور آندرانیک نمی‌دانم چه تغییراتی در پست من به وجود خواهد آمد. ضمن اینکه ما 6 هفته فرصت داریم. از سوی دیگر تا آن زمان بازیکنان مستعد و اصلی‌مان نظیر خلعتبری و کعبی هم به بازی‌های تیم ملی می‌رسند بنابراین ممکن است تغییراتی در پست‌های بازیکنان داشته باشیم.

  • بازی 90 دقیقه‌ای تو برابر ازبکستان نشان داد که قطبی به تو اطمینان کرده است.


واقعا از این موضوع خوشحالم. فکر می‌کنم بعد از آنکه در برابر بوسنی خوب بازی کردم اگر در دیدار با ازبکستان دچار لغزش می‌شدم اصلا راضی‌کننده نبود اما خوشحالم که 90 دقیقه برابر ازبکستان بازی کردم و به وظایفی که مربی به من سپرده بود عمل کردم.

  • فکر می‌کنی تا چه زمانی بتوانی رضایت قطبی را جلب کنی؟

فعلا به این موضوع فکر می‌کنم که قطبی به من اطمینان کرده و قطعا من هم سعی خواهم کرد، جواب اطمینان قطبی را بدهم. البته اطمینان قطبی به من به معنای فیکس بازی کردنم در بازی‌های بعدی نیست.

  • قبول داری که با شکست اخیر مقابل بحرین به نوعی تحقیر شدیم؟

من هم فکر می‌کنم نباید با آن نتیجه به بحرین می‌باختیم اما اگر یک بار دیگر در یک بازی رسمی به مصاف بحرین برویم، دوست دارم به بهترین شکل انتقام آن شکست تلخ را از حریف بگیریم.

  • نرفتن به جام جهانی چه تاثیری روی تیم ملی داشته؟

فکر می‌کنم حالا هر موقع که صحبت فوتبال می‌شود ما افسوس می‌خوریم یا همین که می‌بینیم بحرین یا عربستان نامزد صعود هستند و بحث از فلان تیم اروپایی برای حضور است و ما فقط نظاره‌گر هستیم طبعا حس خوبی به ما دست نمی‌دهد اما به هرحال باید این مرحله را سپری کنیم.

  • چه مشکلی در تیم ملی ما وجود داشت که به جام جهانی نرفتیم؟

من فکر می‌کنم همه در این ناکامی مقصر بودند. دوره‌های قبلی حدود 12 بازیکن جوان در تیم ملی بزرگسالان حضور داشت و این موضوع واقعا دست مربی را برای استفاده از بازیکنان باز می‌گذاشت. در آن مقطع من، کعبی، کاملی، نویدکیا، جباری، برهانی، رحمتی، کاظمیان، معدنچی و مسعود شجاعی بازیکنان جوانی بودیم که سرمربی تیم ملی در کنار بازیکنان بزرگسال آنها را در اختیار داشت.

  • فکر نمی‌کنی قول قهرمانی  در جام ملت‌ها از جانب قطبی یک وعده محسوب می‌شود؟

اشتباه می‌کنید، قطبی قولی نداده و هدف‌گذاری کرده بنابراین نباید صحبت قطبی در مورد قهرمانی جام ملت‌ها تعبیر به وعده یا مسائل دیگر شود.

کد خبر 89879

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز