به گزارش همشهری آنلاین، پل زیرقوسی فلزی سد گلورد پس از پل کارون ۴ دومین پل بزرگ کشور از این نوع سازه فلزی به شمار میرود. ساخت این پل به عنوان بخشی از جاده جایگزین روی دریاچه مخزن سد گلورد به منظور ایجاد راه ارتباطی ساکنان مناطق بالادست سد و آبگیری کامل سد از سال ۱۳۹۵ در دستور کار قرار گرفت و طی ۲ سال اخیر با تأمین اعتبارات مورد نیاز سرعت اجرای طرح شتاب بیشتری گرفت.
در مجموع پروژه گلورد شامل ساخت سد و تاسیسات، پل بزرگ فلزی روی دریاچه و راه ارتباطی است.
در حال حاضر نصب یک دهانه از قطعات این پل فلزی زیرقوسی بزرگ باقی مانده تا سازه و عرشه از ۲ جبهه عملیاتی شرقی و غربی به هم برسد. پس از نصب آخرین قطعه از عرشه پل، برای بهرهبرداری کامل طرح اقدامات بعدی شامل نصب حفاظهای عرشه، اجرای روکش اپوکسی عرشه و نصب روشنایی پل آغاز میشود.
نظر شما