گروه ورزشی- ناصر قراگزلو: مردود شدن هادی عقیلی، ملی‌پوش ایرانی در آزمایش فنی باشگاه نورنبرگ آلمان موضوعی بود که مدت‌ها اهالی فوتبال از دلایل آن اطلاعی نداشتند.

این موضوع در کنار ضعف خط دفاعی تیم ملی و سایر مسائل، موضوعاتی هستند که عقیلی در گفت‌وگویی اختصاصی با همشهری از آنها صحبت می‌کند و به سئوالات ما پاسخ می‌دهد.

  • چرا در آزمایش فنی نورنبرگ مردود شدی، به هرحال به عنوان یک بازیکن ملی‌پوش چنین انتظاری از تو نمی‌رفت؟

من در آزمایش فنی نورنبرگ رد نشدم این دروغی بود که روزنامه‌ها نوشتند و البته هیچ وقت هم آن را ثابت نکردند.

  • یعنی می‌خواهی بگویی در آن آزمایش قبول شدی اما به دلایل دیگری با نورنبرگ قرارداد نبستی؟

موضوع اصلی این است من تستی ندادم که در آن رد شوم. به دعوت باشگاه نورنبرگ و طبق دعوت‌نامه رسمی‌ای که داشتم به آلمان رفتم. اتفاقا در آنجا بازی دوستانه نورنبرگ و متز فرانسه را هم دیدم. بعد از صحبت‌های اولیه با سرمربی نورنبرگ تصمیم گرفته شد از من تست بگیرند. بعد از قبولی در تست بدنی و پزشکی که حدودا 40 دقیقه هم طول کشید، سرمربی نورنبرگ از من خواست که در تمرینات این تیم حضور پیدا کنم که دقیقا مشکلات از همین جا شروع شد.

  • بیشتر توضیح می‌دهی؟

مسلما یک ملی‌پوش در هیچ کجای دنیا بعد از قبولی در تست بدنی حاضر نمی‌شود که در تست فنی شرکت کند من هم به همین دلیل در تمرین نورنبرگ حضور پیدا نکردم البته مشکل من با تیم آلمانی فقط مربوط به این موضوع نبود.

  • برای عقد قرارداد با این تیم به چه مشکلاتی برخورد کردی؟

رقم پیشنهادی آنها واقعا پایین بود حتی پایین‌تر از رقمی که ابتدا به مدیر برنامه‌های من پیشنهاد داده بودند.

  • فکر نمی‌کنی اگر به هر دلیل حاضر می‌شدی با نورنبرگ تمرین کنی حالا در بوندس‌لیگا بازی می‌کردی؟

آنها می‌توانستند فیلم بازی‌های مرا ببینند اما مسئولان نورنبرگ حتی به این موضوع هم اکتفا نکردند. از اینکه شرایطی به وجود نیامد که به آلمان بروم و در آنجا مشغول بازی شوم، ناراحت نیستم. از اینکه در تست فنی آنها هم شرکت نکردم ناراحت نیستم چراکه اگر شرکت می‌کردم و مورد قبول سرمربی آنها قرار نمی‌گرفتم، دیگر نمی‌توانستم این شرایط را بپذیرم و به خودم دروغ بگویم .

  • فکر می‌کنی تفاوت فوتبال سپاهان با نورنبرگ تا چه اندازه است؟

شاید باور نکنید اما از دید من نورنبرگ از سپاهان ضعیف‌تر است.

  • فکر می‌کنی چه زمانی لژیونر شوی؟

بعد از نرفتن ما به جام جهانی و شکست‌های تیم‌های ما در جام باشگاه‌های آسیا، بازیکنان ما شانس حضور در بهترین ویترین جهانی را از دست دادند به همین دلیل طبیعی است که شانس‌شان برای حضور در تیم‌های اروپایی کم شود و بالطبع شانس من هم برای لژیونرشدن.

  • بعد از بازی‌های اخیر تیم‌ملی نسبت به عملکرد خط دفاعی تیم‌ و به خصوص تو انتقادهای زیادی مطرح شده است. منتقدان معتقدند تو به شدت افت کرده‌ای.

فکر می‌کنم با توجه به 2 یا 3 بازی نمی‌توان در مورد عملکرد خط دفاعی تیم‌ملی و تک‌تک افراد این خط اظهارنظر درستی داشت. ما مقابل بوسنی 2 گل خوردیم و درنهایت این تیم را بردیم، اما همین تیم در اروپا بلژیک را شکست می‌دهد و در آستانه صعود به پلی‌آف جام‌جهانی قرار دارد. ما مقابل ازبکستان هم گلی دریافت نکردیم.

  • اما در دیدار با بحرین، خط دفاعی تیم‌ملی مشکلات بسیار زیادی داشت.

پس از بازی باشگاهی بلافاصله برای بازی با بحرین خود را به تهران رساندم. آن شب را اصلا نخوابیدم. این مشکل برای بیشتر بازیکنان به همین شکل پیش آمده بود و تیم با خستگی و ناآمادگی عازم منامه شد. به هر حال منتقدان باید همه جوانب را در نظر بگیرند. من فکر می‌کنم برخی مواقع انتقادهای مغرضانه است. چرا کسی به این موضوع اشاره نمی‌کند که ما در دیدار با کره‌شمالی، امارات و ازبکستان گل نخوردیم. انتقاد سازنده از خط دفاعی خوب است اما در بازی مقابل بحرین کل تیم بد بود و فقط مشکل از خط دفاعی تیم ملی نبود.

  • لیگ امسال ما چه تفاوت محسوسی با لیگ فصل گذشته داشته؟

من فکر می‌کنم که امسال سیستم تیم‌ها کاملا برای برد طراحی شده و در چند هفته گذشته، تیمی را ندیدم که برای مساوی به مصاف تیم‌های دیگر بیاید به همین دلیل هم می‌گویم تمام تیم‌ها در چند هفته گذشته برای بردن به مصاف تیم‌های دیگر رفتند همین موضوع هم باعث شده تا بگویم کیفیت فنی لیگ ما نسبت به گذشته واقعا بهتر شده است.

  • جواد نکونام در صحبتی به این موضوع اشاره کرده که لیگ ایران از ستاره خالی شده به همین دلیل هم ستاره‌های ما کماکان باقری و کریمی هستند.

من هم اعتقاد دارم که به لحاظ فردی تیم‌های ما افت داشته‌اند یا شاید به نوعی از ستاره خالی شده‌اند؛ ستاره‌هایی مانند علی کریمی که جور یک تیم را می‌کشند اما باید این حقیقت را هم در نظر داشته باشیم که کار گروهی تیم‌ها نسبت به سال‌های گذشته واقعا قوی‌تر و چشمگیرتر شده است.

  • در رابطه با شیوه کار قطبی در تیم ملی و مقایسه آن با مربیان دیگر تیم ملی چه نظری داری؟

من فکر می‌کنم یک بازیکن نمی‌تواند در مورد کار یک مربی نظر بدهد و از سوی دیگر یک مربی را با یک مربی دیگر مقایسه کند چون هر مربی شیوه خاص خودش را دارد و روش کاری خاصی را مدنظر دارد.

  • قطبی توانایی قهرمانی با تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا را دارد؟

حتما سرمربی تیم ملی این توانایی را در خود و بازیکنان تیمش دیده که چنین اظهارنظری کرده است.

  • چه تیم‌هایی را مدعی قهرمانی لیگ می‌دانی؟

سپاهان، استقلال، ذوب‌آهن و پرسپولیس شانس‌های قهرمانی لیگ نهم هستند.

  • لوکا در اظهارنظری گفته اگر تیم فعلی سپاهان را در اختیار داشت، می‌توانست آن را به راحتی قهرمان آسیا کند.

لوکا حرف درستی زده چون او در دیدار فولاد مقابل ما توانایی سپاهان را دیده بنابراین فکر می‌کنم تحلیل درستی از تیم ما داشته و در مورد سپاهان  بزرگ‌نمایی نکرده است.

کد خبر 90209

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز