مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۶:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: تیم فوتبال زنان آلمان با پیروزی ۶ بر ۲ در برابر انگلستان، قهرمان اروپا شد

ظرف ۲۰ سال گذشته این هفتمین بار است که زنان آلمان جام قهرمانی فوتبال اروپا را به چنگ می‌آورند. مسابقه فینال امسال در هلسینکی برگزار شد. پیروزی فوتبالیست‌های زن آلمان غیرمنتظره نبود، اما این که آن‌ها توانستند ۶ گل را در دروازه رقیب سرسخت خود جای دهند، اعجاب و تحسین مفسران ورزشی را برانگیخت. دروازه‌بان تیم آلمان تنها دوبار در برابر مهاجمان انگلیسی به زانو درآمد.

هفتمین جام قهرمانی

از سال ۱۹۸۹ تا امروز، تیم فوتبال زنان آلمان هفت بار قهرمان اروپا شده است. مسابقات فوتبال زنان جام اروپا برای نخستین بار در سال ۱۹۸۴ میلادی برگزار شد. در آن سال، تیم ملی زنان سوئد به مقام قهرمانی رسید. این عنوان سه سال بعد در سال ۱۹۸۷ به نروژ رسید. در سال‌های ۱۹۸۹ و ۱۹۹۱ بار دیگر زنان آلمان قهرمان اروپا شدند.

به گزارش دویچه‌وله، مسابقات قهرمانی فوتبال زنان اروپا، در فاصله سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۷ هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شد، اما از آن سال به بعد، مثل مسابقات فوتبال مردان اروپا، فاصله برگزاری آن ۴ سال شد. زنان آلمان در سال‌های ۹۵، ۹۷، ۲۰۰۱، ۲۰۰۵ قهرمان رقابت‌های اروپا بوده‌اند.

سرمایه‌گذاری سنگین

آلمان در دو دهه اخیر سرمایه‌گذاری سنگینی روی فوتبال زنان کرده است. ۱۲ تیم لیگای زنان این کشور هرکدام به طور متوسط ۳۳۰ هزار یورو بودجه سالانه دارند. در سال‌های اخیر تلاش‌هایی نیز در جهت حرفه‌ای کردن فوتبال زنان صورت گرفته است. دوریس فیشته، مدیر تیم ملی فوتبال زنان می‌گوید: «حرفه‌ای کردن فوتبال زنان اعتبار این ورزش را کم نمی‌کند. برعکس، هر چه این رشته حرفه‌ای‌تر شود، توان این تیم بالاتر می‌رود و مردم به آن بیشتر توجه خواهند کرد».

کد خبر 90218

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز