همشهری آنلاین: پلیس آمریکا 6روحانی مسلمان را در هواپیمایی در فرودگاه بین المللی سنت پل در مینیاپلیس بازداشت کرده و چندین ساعت این افراد را مورد بازجویی قرار داده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس از مینیاپلیس گزارش کرد، این افراد قصد داشتند پس از شرکت در کنفرانس امامان جماعت مساجد شمال آمریکا در مینیاپلیس، با هواپیما به فونیکس بازگردند.
ماموران امنیتی فرودگاه با حضور در داخل هواپیما از این روحانیون مسلمان خواستند هواپیما را ترک کنند و سپس انان را بازداشت کردند. سه تن از این گروه، در هواپیما نماز جماعت برپا کرده بودند.
عمرو شاهین، یکی از این روحانیون مسلمان با شکایت از رفتار ماموران امنیتی فرودگاه گفت: آنان ما را از هواپیما بیرون بردند و رفتار بی‌ادبانه‌ای با ما داشتند. من هیچ وقت در زندگی‌ام چنین احساس ناخوشایندی نداشتم.
ابراهیم هوپر، سخنگوی شورای روابط اسلام و آمریکا که مقر آن در واشنگتن است، نیز با انتقاد شدید از بازداشت این افراد در هواپیما اعلام کرد این شورا به زودی شکایت خود را در این رابطه  تسلیم مقامات مربوط خواهد کرد.
وی افزود: باید این نکته روشن شود که آیا برخورد با امامان جماعت ناشی از انگیزه های ضد اسلامی مسافران یا خدمه هواپیما بوده است یا خیر و با این گونه مسایل مقابله شود.
هوپر اعلام کرد: در کنفرانس امامان جماعت در مینیاپلیس حدود 150 امام جماعت مساجد از سراسر آمریکا شرکت داشتند
کد خبر 9025

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز