سه‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۷
۰ نفر

کریم اعظمی: کم‌کم داشت باورمان می‌شد که محمد مایلی‌کهن آرام شده و خبری از جنجال‌های همیشگی او نیست ولی سرمربی سایپا که نزدیک به 3 ماه از خبرنگاران و انجام مصاحبه‌های جنجالی فاصله گرفته بود، دوباره مصاحبه کرد و خیلی‌ها را از دم تیغ زبانش گذراند.

در این بین فقط دو نفر با نظر مثبت او مواجه شدند، اول سردار عزیزمحمدی رئیس سازمان لیگ که دوست صمیمی مایلی‌کهن است و سپس امیر قلعه‌نویی که مایلی‌کهن یکی از به‌یادماندنی‌ترین حملات زندگی‌اش را خطاب به او انجام داده است.  مصاحبه‌های تند مایلی‌کهن او را تبدیل به جنجالی‌ترین مربی فوتبال ایران در سال‌های اخیر کرده است. مایلی‌کهن ارکان فدراسیون فوتبال را به باد انتقاد گرفته ولی حداقل بعید به نظر می‌رسد که عزیزمحمدی رئیس سازمان لیگ به خاطر رابطه نزدیکی که با مایلی‌کهن دارد جواب او را بدهد.

البته قابل پیش‌بینی است که عزیزمحمدی در جملاتی ملایم و در جواب حرف‌های مایلی‌کهن بگوید: «او دلسوز فوتبال است و از روی عصبانیت این حرف‌ها را زده.»سرمربی تیم سایپا در بخشی از مصاحبه تندش با حمله به افشین قطبی گفت: «با سر تمرین تیم‌های باشگاهی رفتن نمی‌توان دردی را دوا کرد با وجود وعده‌هایی که داده می‌شود هیچ خون جدیدی در تیم ملی دیده نمی‌شود. آقایان می‌گویند خون جدید به تیم ملی تزریق شده، این خون جدید را می‌شود به من بگویند کدام بازیکنان هستند؟ آیا مسعود شجاعی خون جدید است؟ آیا پژمان نوری خون جدیدی است؟»

مایلی‌کهن در ادامه جملات شگفت‌انگیزش گفت: «من در مورد مسئله دوپینگ صحبت کردم، مسئولان فدراسیون گفتند شما این افراد را معرفی کنید. من این کار را کردم اما گفتم شما اسم آنها را در رسانه‌ها اعلام نکنید. من شب نفرات را معرفی کردم. فردا همه جا اسامی آنها را اعلام کردند و بلافاصله با آنها تماس می‌گیرند و تهدیدشان می‌کنند و... و با همه این حرف‌ها من را محروم می‌کنند.» سرمربی سایپا در یک اظهارنظر جنجالی با حمله به رئیس کمیته داوران گفت: «کسی که می‌گوید افرادی که در عهد دقیانوس داوری کرده‌اند اظهارنظر نکنند، خودش در عصر حجر کمک‌داور بوده و اکنون رئیس کمیته داوران شده است.»

کفاشیان:نمی‌توانم از پنجره بیرون بپرم

مایلی‌کهن در مورد علی کفاشیان گفت که رئیس فدراسیون فوتبال پس از عدم صعود به جام جهانی خیلی راحت در اطاقش نشسته و گفته که من ریلکس هستم. کفاشیان هم در مورد مصاحبه مایلی‌کهن به فوتبال ایران می‌گوید: «فکر می‌کنم صحبت‌های آقای مایلی‌کهن از سر دلسوزی است. به هرحال او عصبانی بوده و این حرف‌ها را زده. در ضمن باید بگویم که بابت عدم صعود به جام جهانی خود ما بیشتر از همه ناراحت شدیم.

نهایت تلاش خود را انجام دادیم و از مربیان مختلف و بازی‌های تدارکاتی استفاده کردیم ولی سطح تیم ملی چندان بالا نبود که بدون دغدغه به جام جهانی صعود کنیم. شاید هیچکس از درون من که رئیس فدراسیون فوتبال هستم آگاه نباشد که بابت عدم صعود به جام جهانی چه حسی داشتم و نمی‌دانم مایلی‌کهن از کجا دیده که من ریلکس هستم. در ضمن من باید در اطاق بنشینم و نمی‌توانم از پنجره بیرون بپرم. در ضمن جملاتی که به زبان می‌آورم شاید با آن چیزی که درون من است تفاوت‌هایی داشته باشد.» کفاشیان ادامه می‌دهد: «به جای این انتقادها بهتر است که به دنبال از بین بردن ضعف‌ها باشیم.

منطق من این نیست که به دنبال جار و جنجال باشم و همیشه دنبال راه‌حل هستم تا مشکلات را به حداقل برسانیم.» رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سئوال که آیا از حرف‌های مایلی‌کهن دلخور نیستید و توقع ندارید که او به کمیته انضباطی احضار شود، تاکید می‌کند: «خیر، من دلخور نیستم و از طرف خودم هم نمی‌خواهم او به کمیته انضباطی احضار شود. مایلی‌کهن به عنوان سرمربی مشکلات و استرس خاص خودش را دارد و شاید در عصبانیت حرف‌هایی بزند و بعدها به این نتیجه برسد که نباید چنین مصاحبه‌ای را انجام می‌داده است.»

کفاشیان در مورد حرف‌های مایلی‌کهن که گفته یک آدم عصر حجر را به عنوان رئیس کمیته داوران انتخاب کرده‌اند، می‌گوید: «باید بگویم که اشتباهات داوری در تمام دنیا وجود دارد ولی در بسیاری از کشورها فرهنگ ارتباط با داور به خوبی رعایت می‌شود و حتی خیلی‌ها بابت اشتباهات داوری رفتاری منطقی را در پیش می‌گیرند ولی در ایران همه چیز فرق می‌کند.

مشکلات با مصاحبه کردن و جاروجنجال حل نمی‌شود و مربیان و مدیران اگر انتقادی دارند به صورت مستند و با ارائه فیلم می‌توانند اشتباهات داوری را با ما در میان بگذارند تا اگر اشتباه بزرگ و آشکاری را شاهد بودیم، داوران را حتی از صحنه فوتبال محو کنیم. در مورد آقای عنایت هم باید بگویم که همین آدم که مایلی‌کهن او را مربوط به عصر حجر خوانده مورد تایید فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیاست و در کلاس‌های داوری تدریس می‌کند. در ضمن عنایت به زبان خارجی و قوانین داوری هم به خوبی مسلط است.»

 پاسخ عنایت به مایلی‌کهن

مایلی‌کهن از عملکرد مسعود عنایت رئیس کمیته داوران هم انتقاد کرد و در جمله‌ای جنجالی گفت: «شخصی را رئیس این کمیته کرده‌اند که در عصر حجر قضاوت کرده است.»عنایت در پاسخ به حرف‌های مایلی‌کهن می‌گوید: «به هرحال این نظر مایلی‌کهن بوده و چون در مورد خودم حرف زده، هیچ مشکلی وجود ندارد. او پارسال در مصاحبه‌ای به یکی از داوران توهین کرد و گفت که فلان داور به بازیکن گفته که خودت را به زمین بینداز تا پنالتی بگیرم.

ما هم از مایلی‌کهن شکایت کردیم و گفتیم اسم آن داور را بگوید تا اگر ثابت شد با او برخورد کنیم ولی در آخر هیچ حرفی نزد.»عنایت ادامه می‌دهد: «من آخرین بار در سال 82 قضاوت کرده‌ام و 6 سال است که از داوری خداحافظی کرده‌ام و شاید از دید ایشان سال 82 مربوط به عصر حجر می‌شود. در ضمن من پس از خداحافظی از داوری بلافاصله وارد فیفا و همچنین کنفدراسیون فوتبال آسیا شدم. من هیچ مشکلی با حرف‌های مایلی‌کهن ندارم و باید بگویم که داوری مسابقه هم هیچ ایرادی نداشت. »

عنایت در پاسخ به این سئوال که قبول دارید اشتباهات داوری در ایران بسیار زیاد است، تاکید می‌کند: «اصلا چنین حرفی را قبول ندارم و در دیگر کشورهای اروپایی هم شاهد این اشتباهات هستیم ولی آنها اهل جاروجنجال نیستند و برای باخت تیم‌شان توجیه نمی‌آورند. در بازی رم و لاتزیو که دربی شهر رم محسوب می‌شود، یک پنالتی که به سود لاتزیو گرفته شده بود، مردود شد ولی هیچ مشکلی به وجود نیامد. متاسفانه در ایران همه فقط از داوری‌ها ایراد می‌گیرند و این به هیچ عنوان درست نیست. آقای دزفولی کارشناس داوری می‌گوید که مرادی ژن داوری ندارد در حالی که سطح داوری‌های دزفولی خصوصا در رقابت‌های بین‌المللی با قضاوت‌های مرادی به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست.»

عنایت در مورد حرف‌های شهرام شفیع‌زاده مدیرعامل استقلال اهواز که اعلام کرده او را باید از ریاست کمیته داوران برکنار کنند، می‌گوید: «شفیع‌زاده صلاحیت آن را ندارد تا در مورد من حرف بزند. در ضمن اول باید دید که آیا او صلاحیت مدیریت در یک باشگاه لیگ برتری  را دارد یا خیر. برای بازی استقلال اهواز و صبا، سعید مظفری‌زاده یکی از بهترین داورهای ایران را انتخاب کردیم و نمی‌دانم شفیع‌زاده به چه چیزی معترض است. او می‌خواهد باخت خانگی تیمش را به گردن داور بیندازد و قبل از مصاحبه هم تماشاگران استقلال اهواز را تحریک کرد تا علیه من شعار بدهند.»

 شریفی: در مورد مایلی‌کهن طبق آیین‌نامه تصمیم می‌گیریم

آخرین اخبار حاکی از آن است که محمد مایلی‌کهن به دلیل مصاحبه‌ جنجالی خود به زودی به کمیته انضباطی احضار خواهد شد و زمزمه‌هایی در خصوص محرومیت این مربی شنیده می‌شود. البته مجتبی شریفی، رئیس کمیته انضباطی فعلا حاضر نیست اظهارنظر شفافی در مورد این موضوع داشته باشد.  شریفی ابتدا در مورد حرف‌های مایلی‌کهن که گفته رئیس
کمیته انضباطی حتی برای صد سال آینده هم مصاحبه می‌کند، می‌گوید: «من از طریق دوستان حرف‌های مایلی‌کهن را شنیده‌ام و در مورد خودم جوابی ندارم. من سعی می‌کنم با او تماس بگیرم تا با هم حرف بزنیم و فکر می‌کنم این روش خوبی است.

به هر حال شاید من هم عیب‌هایی داشته باشم که باید آنها را برطرف کنم.»  شریفی در پاسخ به این سئوال که آیا احتمال محرومیت مایلی‌کهن وجود دارد،‌ تاکید می‌کند: «من نمی‌توانم در این مورد پاسخ روشنی داشته باشم. من و اعضای کمیته انضباطی متن مصاحبه مایلی‌کهن را می‌خوانیم و پس از بررسی کامل طبق آیین‌نامه در مورد مصاحبه این مربی تصمیم خواهیم گرفت.»

کد خبر 90500

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز