پنجشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۶:۳۳
۰ نفر

حمید هیدارن: باشگاه ملی حفاری ایران از جمله باشگاه‌هایی است که در چند رشته ورزشی اقدام به سرمایه‌گذاری‌هایی کرده و به افتخارات بین‌المللی ارزنده‌ای هم دست یافته است.

خصوصا در رشته وزنه‌برداری که با جذب قهرمانان نام‌آشنای کشور و سرمایه‌گذاری روی آنان، به یکی از قطب‌های باشگاهی وزنه‌برداری تبدیل شده است.

با توجه به در پیش بودن مسابقات وزنه‌برداری جام باشگاه‌های آسیا در شهر تاشکند ازبکستان و حضور تیم جوانان ملی حفاری در این رقابت‌ها، پای صحبت‌های علیرضا حاجتی مدیرعامل باشگاه نشستیم تا از وضعیت تیم کسب اطلاع کنیم. ماحصل این  گفت‌وگو در ذیل از نظرتان می‌گذرد.

  •  در جایی عنوان شده بود که به‌دلیل در پیش بودن رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان در شهر گویانگ کره‌جنوبی، این امکان وجود دارد که مدیر فنی تیم‌های ملی از در اختیار گذاشتن ملی‌‌پوشان تیم‌های مناطق نفت‌خیز جنوب و ملی حفاری ایران برای شرکت در جام باشگاه‌های آسیا ممانعت به عمل آورد. این قضیه نهایتا به کجا انجامید؟

البته به ما همچنین گفته شد اما در مذاکراتی که با حسین رضازاده داشتیم، وی قول داد از بین 3 ملی‌پوش باشگاه ملی حفاری، یک یا 2 نفر آنها را در اختیارمان قرار دهد. اگر این اتفاق رخ دهد که با تمام قوا سعی در حفظ عنوان قهرمانی سال گذشته خواهیم داشت. در غیر این صورت به تعبیری با تیم دوم خود راهی مسابقات جام باشگاه‌های آسیا شده و نمی‌توانیم قولی برای تکرار قهرمانی بدهیم.

  •  تیم ملی حفاری بعد از برپایی یک اردوی 10 روزه در شهر اصفهان راهی تهران شده تا آخرین مراحل آماده‌سازی خود را در پایتخت سپری کند. از وضعیت اردو  راضی هستید و آیا فکر می‌کنید در غیاب احتمالی ملی‌پوشان خود می‌توانید امیدهای جدیدی به خانواده وزنه‌برداری معرفی کنید؟

اردوی تهران ما با کیفیت بسیار خوبی دنبال شده و تا زمان اعزام به مسابقات تاشکند ادامه خواهد یافت. ضمن اینکه پیش‌بینی‌های لازم جهت جایگزینی احتمالی نفرات ملی‌پوش را در برنامه‌های خود گنجانده‌ایم اما باید پذیرفت که بدون ملی‌پوشان حاضر در اردوی تیم ملی، کارمان در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا سخت خواهد شد.

  •  چرا برخلاف سال‌های گذشته امسال فقط تیم جوانان ملی حفاری و تیم بزرگسالان مناطق نفت‌خیز راهی مسابقات جام باشگاه‌ها خواهند شد؟ در حالی که در ادوار قبلی معمولا هر 2 باشگاه هم در رده سنی جوانان تیم داشتند و هم در رده سنی بزرگسالان؟

وقتی سال گذشته ما در رده جوانان قهرمان باشگاه‌های آسیا شدیم و در رده بزرگسالان به مقام پنجمی رسیدیم، با توجه به قهرمانی تیم بزرگسالان مناطق نفت‌خیز در همان رقابت‌ها تصمیم گرفته شد از امسال هر باشگاه در رده‌ای که مدعی جدی کسب عنوان قهرمانی است وارد پیکارها شود.

در نتیجه بنا بر تصمیم مسئولان شرکت نفت این دستور هم به ما و هم به دست‌اندرکاران باشگاه مناطق نفت‌خیز ابلاغ شد که فقط با یک تیم به مسابقات اعزام شویم. بودجه امسال باشگاه هم بر این اساس تعیین و تامین شده است.

  • برای مصون ماندن از محرومیت‌های ناشی از معضل دوپینگ چه راهکارهایی اندیشیده‌اید تا در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا گرفتار مشکلات اینچنینی نشوید؟

خوشبختانه با 6 الی 7 سال حضور در رقابت‌های وزنه‌برداری باشگاهی و افتخارآفرینی در سطح مسابقات برون‌مرزی، از تجربه کافی برای پرورش ورزشکارانی سالم به لحاظ نوع تغذیه و آماده‌سازی جسمانی برخوردار هستیم، ضمن اینکه در اردوهای پیش از اعزام نیز از نفرات خود تست دوپینگ می‌گیریم تا از اشتباهات سهوی نیز مطلع شویم.

البته خوشبختانه تا به امروز گرفتار چنین مسائلی نبوده‌ایم و وزنه‌برداران باشگاه ملی حفاری ایران خود به اهمیت حفظ آبروی ورزشی ایران کاملا واقف هستند.

  •  در سطح مسابقات داخلی اوضاع چگونه است؟

سال گذشته قهرمان باشگاه‌های ایران در قسمت جوانان شدیم و طی چند سال گذشته همواره جزو دو مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی در قسمت بزرگسالان بوده‌ایم. امسال هم به قوت سال‌های گذشته به کار خود در رشته وزنه‌برداری ادامه می‌دهیم تا سهمی در رشد و تعالی جوانان ایران‌زمین داشته باشیم.

همشهری استانها

کد خبر 90630

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز