نگار صادقی: تاخیرهای طولانی در پرواز هواپیماها طی سال‌های گذشته از روند افزایشی برخوردار بوده و این روزها به یک اپیدمی در فرودگاه‌های کشور تبدیل شده است.

تاخیرهای مکرر و شانه خالی کردن مسئولان فرودگاه از این مسئله باعث شده است تا مسافران هم با تاخیرهای پی در پی کنار آمده و  از خیر اعتراض‌هایی که معمولا نیز بی‌نتیجه می‌ماند بگذرند.

با این‌که امکانات فرودگاه کرمانشاه به گفته جهانبخش امینی، یکی از نمایندگان مردم این استان، عالی است اما مسافرانش معمولا در لیست انتظار هستند و زمانی هم که بلیت تهیه می‌کنند معمولا با تاخیرهایی که تا سه ساعت نیز طول می‌کشد روبرو می‌شوند.

امینی می‌گوید: تاخیرهای طولانی مسافران را کلافه کرده است.وی تاخیرهای پروازی را مهمترین مشکل فرودگاه کرمانشاه می‌داند و راه علاجش را نیز توسعه فرودگاه و تجهیزاتش اعلام می‌کند.

این نماینده مردم، اعتبار مصوب برای توسعه فرودگاه کرمانشاه را 20 میلیارد تومان اعلام می‌کند و این در حالی است که علی باقری مدیرکل فرودگاه کرمانشاه می‌گوید: از سال 84 تاکنون نزدیک به 10 میلیارد تومان اعتبار عمرانی در این فرودگاه هزینه شده؛ اما تکمیل طرح‌‌ها و به‌روز‌رسانی فرودگاه نیازمند  15 میلیارد تومان اعتبار دیگر است.

باقری آمادگی این فرودگاه برای جابه‌جایی مسافر را سالی 2 میلیون نفر ذکر کرده و اظهار می‌کند: روزانه 20 هواپیما در این فرودگاه نشست و برخاست می‌کند.

موقعیت ویژه و سوق‌الجیشی فرودگاه کرمانشاه در غرب کشور باعث شده تا این فرودگاه به 5 استان کرمانشاه، ایلام، کردستان، لرستان و همدان سرویس دهی کند، همین امر باعث شده تا فرودگاه کرمانشاه همواره مملو از مسافر و لیست پروازش هم پر باشد.

امینی توسعه فرودگاه کرمانشاه را ضروری می‌داند و ادامه می‌دهد: در حال حاضر مسافران برای دریافت بلیت گاهی اوقات از چندماه قبل نوبت می‌گیرند، حال چنانچه تعداد پروازهای صورت گرفته از این فرودگاه افزایش یابد این مشکل حل می‌شود.

باقری نیز معتقد است فرودگاه کرمانشاه در حال حاضر با مشکل خاصی مواجه نیست؛ ضمن این که طرح توسعه فرودگاه، ترمینال خارجی(حجاج) و افزایش سطوح پروازی نیز در دستور کار مسئولان این استان قرار گرفته است.

امینی با اشاره به سوانح هوایی اخیر در کشور و با بیان اینکه خوشبختانه سانحه هوایی در فرودگاه کرمانشاه رخ نداده است، می‌گوید: با تحریم فروش قطعات هواپیما و استفاده از هواپیماهای از رده خارج شده روسی، کمتر خلبانی حاضر می شود در ناوگان هوایی ایران فعالیت کند، در حال حاضر نیز اگر خلبان های حاذق ایرانی و کادر متخصص پرواز نبودند قطعا تلفات ناشی از پروازهای هواپیمایی در ایران بیش از رقم موجود می شد.

وی با بیان اینکه همه کشورهای دنیا هر‌چند سال یکبار به نوسازی ناوگان هوایی خود اقدام
می کنند اقدام جدید دولت مبنی بر خرید هواپیما با موتور روسی را، به مصلحت کشور نمی داند و می‌گوید: با توجه به این که سوانح هوایی صورت گرفته به هواپیماهای خریداری شده از بلوک شرق تعلق دارد، بهتر است مسئولان از هواپیماهای بلوک غرب که از ضریب اطمینان بالاتری برخوردار هستند استفاده کنند.

کد خبر 90782

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز