چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۸۵ - ۱۳:۵۳
۰ نفر

گروه اجتماعی: به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س) و ولادت امام رضا(ع) جشنواره‌ای تدارک دیده شده و این ایام به نام دهه کرامت نامگذاری شده است.

به گزارش همشهری، احمد علوی قائم مقام  تولیت آستان قدس رضوی  ضمن اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: در این دهه  برنامه‌های متنوعی  تدارک دیده شده که آغاز آن امروز با نواختن  نقاره در حرم مطهر امام رضا(ع) در روز ولادت حضرت معصومه(س) خواهد بود.وی افزود: به دستور تولیت آستان قدس آیت ا... واعظ طبسی ستاد دایمی  تشکیل شده و این ستاد در دو محور برنامه‌ریزی کرده است.
محور اول برگزاری جشنها و ایجاد نشاط و شور و شادی معنوی در مردم  است، قسمت دوم این است که این ایام  بهانه‌ای باشد  که مردم با سیره حضرت رضا(ع)  و معارف دینی و اسلامی و معارف رضوی  بیشتر آشنا شده  و آموزه‌های دینی را بهتر فرا بگیرند. وی افزود: این مراسم شبها در رواق امام خمینی برگزار می‌شود و شعرا و مداحان  به نام کشور دعوت شده‌اند تا  به اجرای برنامه بپردازند. همچنین  در این مراسم گل‌آرایی ویژه‌ای در حرم  مطهر امام رضا(ع) انجام می‌شود و هر روز گروهی  از اقشار جامعه  به حرم مشرف می‌شوند. روز اول 13 هزار نفر از خدام طی مراسم  خاصی با دسته‌های گل مسیر خیابانهای اطراف حرم امام رضا(ع) تا ضریح  مطهر طی خواهند کرد.
علوی افزود: در روزهای بعدی گروههای دانش آموزان، دانشجویان، طلاب، بسیجیان، خانواده شهدا، ورزشکاران و جانبازان برای زیارت مشرف خواهند شد.
همچنین بن‌هایی در قطارها و اتوبوس‌ها و هواپیماها و مسافرخانه‌ها توزیع می‌شود تا زایران  بتوانند از مهمانسرای حضرت  استفاده کنند و درحال حاضر سالانه بیش از 2 میلیون نفر در مهمانسرای  حضرت رضا(ع) پذیرایی می‌شوند.
حرم مطهر حضرت رضا(ع) سالانه 20 میلیون زایر و 150 میلیون تشرف دارد که یکی از برنامه‌های مهم آستان قدس رضوی گسترش فضای عبادی و زیارتی بوده که از 3 هزار متر مربع سال 1371 به 50 هزار متر مربع رسیده  که افزایش قابل توجهی  جهت رفاه زایران بوده، ضمن اینکه بناهای قدیمی که از دوران  صفویه بوده مقاوم‌سازی شده و این بناها و سبک معماری رضوی به عنوان الگوی بناهای بسیاری از اماکن مذهبی  در آمده است.
علوی همچنین گفت: مردم عزیز کشور می‌توانند برنامه‌های این دهه را به صورت تصاویر زنده از سایت  آستان قدس دریافت کنند.

نشانی این سایت : WWW.aqrazvi.org 

کد خبر 9089

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز