به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیجیاتو، پیامرسان محبوب تلگرام برای اولین بار از آغاز برنامههای درآمدزایی خود به سوددهی رسید. این تغییر به لطف استراتژیهای نوآورانهای مانند تبلیغات درونبرنامهای، اشتراکها، مینی اپها و معرفی Stars به دست آمده است.
طبق گزارش «The New York Times» تلگرام که تا سال گذشته فقط 350 میلیون دلار درآمد داشت، در سال جاری میلادی، به بیش از یکمیلیارد دلار درآمد رسیده است. این رشد چشمگیر بهویژه نتیجه تغییرات در سیاستهای درآمدزایی این پلتفرم است.
این اولین بار است که بیش از نیمی از این درآمد از تبلیغات تأمین شده است. تلگرام میکوشد با جذب برندهای بزرگ مانند سامسونگ و افزایش تبلیغات در کانالهای عمومی، راهی برای درآمد پایدار پیدا کند. کانالهای عمومی تلگرام که ماهانه بیش از یکتریلیون بازدید دارند، اکنون محل تبلیغات برندهای بزرگ شدهاند.
به فاصله کوتاهی پس از انتشار گزارش نیویورک تایمز «پاول دورف»، مدیرعامل تلگرام، نیز در پستی در کانال خود این گزارش را تأیید کرد. او گفت همانطور که پیشبینی کرده بود، این شرکت امسال به سوددهی رسیده است. تلگرام سال میلادی را با بیش از 500 میلیون دلار ذخیره نقدی، منهای داراییهای رمزارزی، به پایان میرساند. دورف میگوید تلگرام نشان داده شبکههای اجتماعی میتوانند با روشهای درآمدزایی مختلف، استقلال خود را حفظ کنند و به حقوق کاربران احترام بگذارند.
تلگرام؛ از بحرانهای قانونی تا سودآوری
اولین بار در تاریخ تلگرام است که این پیامرسان به سوددهی رسیده و این موفقیت به کمک گسترش استراتژیهای تبلیغاتی، اشتراک پریمیوم و استفاده از ارزهای دیجیتال مانند Toncoin حاصل شده است. این تغییرات همراه با تلاشهای بیشتر برای مدیریت محتوای پلتفرم و حل مشکلات قانونی، تلگرام را به موقعیت مالی مستحکمی رسانده است. تلگرام هماکنون بیش از 12 میلیون مشترک پولی دارد که ماهانه برای استفاده از ویژگیهای اضافه حدود 5 دلار پرداخت میکنند.
در چند سال اخیر، تلگرام با مشکلات مالی جدی درگیر بود و بدهیهای سنگینی داشت اما اکنون، با افزایش استفاده از ارزهای دیجیتال، بهویژه فروش داراییهای دیجیتال و جذب درآمد از تبلیغات، توانسته به یکی از پلتفرمهای سودآور تبدیل شود.
نظر شما