چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۸۵ - ۱۸:۰۰
۰ نفر

گروه سیاسی: دفتر رئیس جمهوری با ارسال نمابری به همشهری خواستار اصلاح خبر سخنان رئیس جمهوری در جریان بازدید از سازمان صدا و سیما شد.

متن نمابر توضیحی دفتر رئیس جمهوری به این شرح است: با عنایت به مطالب مندرج در تیتر یک آن روزنامه در تاریخ 30/8/85 مبنی بر این‌که «رئیس جمهوری: سال آینده سوخت هسته‌ای خود را تأمین می‌کنیم.» به اطلاع می‌رساند: متأسفانه خبرگزاری ایسنا (منبع خبر) در جریان بازدید رئیس جمهور محترم از سازمان صدا و سیما و در قالب خبر مصاحبه ایشان با شبکه العالم از قول رئیس جمهور اعلام کرده است: «ایران سوخت هسته‌ای‌اش را تا سال آینده تأمین خواهد کرد» در حالی ‌که متن پیاده شده از فیلم مصاحبه ایشان با شبکه العالم به این شرح است: «البته قدرت‌های انحصارطلب که می‌خواهند همه امکانات دنیا در اختیار آنها باشد تا بتوانند با استفاده از آن قدرت، نظرات خاص خود را بر دنیا تحمیل کنند با پیشرفت ملت ما و دستیابی ملت ما مخالفند.
اما همان‌طور که قبلاً اشاره کردم ما امروز چرخه کامل سوخت در اختیار داریم و داریم حرکت می‌کنیم به سمت تولید صنعتی، این هم حق ماست و مقررات این اجازه را به ما می‌دهد. مشکل هم نداریم البته تلاش داشتند و تا حدودی هم الآن دارند که مزاحمت برای ما فراهم کنند اما کاری نمی‌توانند بکنند. جشنی که ما اعلام کردیم برای ملت ایران ان‌شاءالله تا قبل از پایان سال شمسی، جشن تثبیت حق ملت ایران در انرژی هسته‌ای است. ما به‌ لحاظ فناوری، الآن در اختیار داریم اما اگر تولید صنعتی کنیم باید دستگاه‌های بیشتری نصب شود تا حجم تولید بیاید بالا، ما الآن تولید می‌کنیم اما خیلی کم است با این تعداد نمی‌شود نیروگاه را راه‌اندازی کرد. ما فقط برای همین نیروگاهی که در بوشهر ساخته می‌شود در ابتدای کار 80 تن و بعد تقریباً سالی 30 تن سوخت لازم داریم اگر بخواهیم برنامه مجلس را که 20 هزار مگاوات در سال تولید انرژی از سوخت هسته‌ای است اجرا کنیم نیاز ما 20 برابر می‌شود و حالا حالاها باید از این دستگاه‌ها نصب کنیم و بسازیم. فکر می‌کنیم تا 4 الی 5 سال آینده برسیم به نیازی که الآن داریم یعنی برای این نیروگاه، برای نیروگاه‌های دیگر که باید توسعه بدهیم.»
از آنجا که تیتر انتخابی آن روزنامه اساساً در بیانات رئیس جمهور محترم وجود ندارد، خواهشمند است، نسبت به تصحیح شفاف موضوع برای همه مخاطبان آن رسانه اقدام لازم صورت گیرد.
توضیح همشهری: همان‌طور که در صدر نمابر دفتر ریاست جمهوری اشاره شده است، منبع خبر تنظیم شده توسط همشهری، خبرگزاری دانشجویان ایران بوده است.
کد خبر 9126

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز