گروه حوادث ماموران پلیس فرودگاه های کشور پس از 8 ماه تحقیقات نامحسوس توانستند اعضای 13 باند زنجیره ای را که با اغفال زنان و دختران جوان آنها را به کشورهای حاشیه خلیج فارس انتقال می‌دادند دستگیر کنند.

تحقیقات پلیس فرودگاه های  کشور برای شناسایی این باندها زمانی  آغاز شد که ماموران مستقر در فرودگاه مهر آباد اوایل امسال به چند دختر جوان که با ظاهری نامناسب قصد سوارشدن به یکی از پروازهای خارجی را داشتند مظنون شدند.

اظهارات ضد و نقیض دختران درباره نحوه  تهیه ویزا و رفتن به این سفر در بازجویی های اولیه باعث شد تا ظن کارآگاهان نسبت به آنها بیشتر شده و به  همین خاطر تحقیقات دقیق پلیسی از آنها را آغاز کنند.

وقتی ماموران از دختران جوان خواستند تا آدرس و شماره  تماس والدین و بستگان خود را اعلام کنند، آنها به ناچار لب به اعتراف گشوده و پرده از فعالیت باند اغفال زنان و دختران برداشتند.

یکی از دختران  به ماموران گفت: مدتی پیش زمانی که از خانه فرار کرده بودم با زنی آشنا شدم که یکی از اعضای باند بود. او به من گفت که کمکم می‌کند تا زندگی خوب و مرفهی داشته باشم و از من خواست همراه وی به خانه ای که متعلق به یکی از سردسته‌های باند بود بروم.

پس از رفتن به آنجا بود که وعده‌های رسیدن به پول ، زندگی مرفه و  ازدواج با مردی ثروتمند در آن سوی آب به شدت مرا فریب داد و تصمیم گرفتم تن به این سفر دهم.  وقتی اعضای باند توانستند رضایت مرا جلب کنند برایم ویزای یکی از کشورهای خلیج فارس را تهیه کردند و قرار شد یکی از اعضای باند مرا به همراه  چند دختر دیگر به آنجا برده و به  دیگر اعضای باند تحویل دهد.

پس از اظهارات دختران جوان، با صدور دستور قضایی تحقیقات پلیسی برای شناسایی دیگر اعضای باند آغاز شد و ماموران در تحقیقات و نامحسوس خود توانستند یکی از مخفیگاه ‌های  این  باند را در تهران  شناسایی کنند.

پس از دستگیری اعضای این باند در تحقیقات پلیسی مشخص شد که 12 باند دیگر نیز به صورت زنجیره ای با این  باند در تماس بوده و به صورت گسترده و با هدف سوءاستفاده  از زنان و دختران اقدام به اغفال و انتقال آنها به کشورهای عربی می‌کنند.

به این ترتیب فعالیت تمامی این باندها زیر نظر گرفته شد و ماموران در چند عملیات مختلف موفق شدند  51 زن و مرد از اعضای تشکیل دهنده این باندها که قصد انتقال افراد از فرودگاه‌های مهرآباد، امام‌خمینی (ره)، شیراز، مشهد و اصفهان را داشتند، دستگیر و تحویل مقامات قضایی دهند.

سردار بت شکن، فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور با بیان این خبر گفت: اعضای این  باندها زنان و دختران را در قالب تیم‌های 4 تا 7 نفره ساماندهی کرده و پس از تهیه ویزا ، آنان  را به کشورهای عربی و جزیره کیش منتقل می کردند.

دستگیری جیب برهای بین‌المللی

سردار بت شکن  همچنین به  ایسنا گفت: ماموران پلیس فرودگاه‌های کشور علاوه بر دستگیری اعضای این باندها توانستند اعضای باندی از  طایفه فیوج را که با سفر به کشورهای خارجی اقدام به جیب‌بری می‌کردند دستگیر و در بازرسی‌های انجام شده از آنها، مبالغ زیادی دلار، یورو  و پول ایرانی کشف کنند.

کد خبر 9138

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز