مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۵ مهر ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۰
۰ نفر

ویژه برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس با عنوان هفته فرهنگی استقامت و پایداری، پی گرفته می‌شود

به گزارش اداره کل روابط عمومی این سازمان، محمد مشاری، معاون فرهنگی سازمان با اعلام این مطلب گفت: این برنامه‌ها در 2بخش عمومی و ویژه به اجرا در می‌آید.

برنامه‌های عمومی در قالب تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران در فرهنگسراها به‌منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و با حضور یادگارهای 8سال دفاع مقدس در محله‌ها اجرا می‌شود.

همچنین برنامه‌های نمایش، سرود، نمایش و نقد فیلم جهت تبیین هر چه بیشتر مردم نسبت به فضای معنوی دفاع مقدس نیز طراحی شده است. به گفته مشاری، تلاش بر آن است که یک جریان فرهنگی مستمر در طول سال ایجاد شود تا بتوان خاطره روزهای مقاومت را در مراکز فرهنگی حفظ کرد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه، به‌ویژه برنامه‌های این هفته اشاره کرد و مهم‌ترین آن را ویژه برنامه «روزگار خورشید» ویژه گرامیداشت دفاع‌مقدس برشمرد که امروز در فرهنگسرای خاوران با همکاری شبکه سوم سیما بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

این برنامه شامل اجرای سرودهای نظامی، اجرای پرده‌خوانی، نمایش صحنه‌ای دفاع مقدس، خاطره‌گویی مادر شهید حاج خندان، تجلیل از آقای قیصری مستند ساز جنگ و احسان رجبی عکاس جنگ و بازیگران سینمای دفاع مقدس (قاسم زارع و اصغر تقی‌زاده) است.

توزیع محصولات فرهنگی با مضمون دفاع مقدس و اجرای نمایش‌های رزمی و گفت‌وگوی نسل‌ها با محوریت دفاع مقدس از برنامه‌های جنبی این ویژه‌برنامه است.

محمد مشاری افزود: به مناسبت فرا رسیدن این هفته، چندین محصول فرهنگی هم منتشر شده که «کتابچه گویان» به همراه سی‌دی نمایشی چند قطعه داستان راجع به دفاع مقدس و «مجموعه عکس‌ دفاع مقدس و تهران» که شامل مجموعه عکس‌های روایتگر تهران در 8سال پرشکوه دفاع مقدس و مرور خاطراتی است که باعث تقویت حافظه تاریخی این هفته می‌شود، از آن جمله است.

وی ادامه داد: در کنار این برنامه‌ها در فرهنگسرای انقلاب، ویژه برنامه« آسمان هشتم» جهت گرامیداشت دفاع مقدس و در فرهنگسرای خاوران ویژه برنامه‌ای متنوع هر شب در محوطه فرهنگسرا اجرا می‌شود.

کد خبر 91381

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز