به گزارش همشهری آنلاین، محدوده طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا (LEZ) برای کنترل ترافیک و آلایندگی تعیین شده و ورود به آنها با مجوز صورت می گیرد اما گویا خودروهای پلاک شهرستان به ضوابط این محدوده ها عمل نمی کنند. آن طور که سید جعفر تشکری هاشمی در نشست خبری خو عنوان کرده: «عمده دوربینهای محدوده ترافیک و کاهش آلودگی خراب هستند و روزانه ۲۵۰ هزار خودرو ممنوعه (پلاک شهرستان) وارد محدوده می شوند. در تهران نمی توان از این خودروها عوارض گرفت و از سوی دیگر پلیس همه جریمه نمی کند. همین موضوع سبب ایجاد آشفتگی در این محدوده ها شده است.» پیش از این هم مهدی چمران رئیس پارلمان شهری از تردد و فعالیت طولانی مدت خودروهای پلاک شهرستان در تهران انتقاد کرده بود.
عملکرد مثبت شهرداری در توسعه مترو
ارزیابی عملکرد شهرداری تهران در خصوص تحقق برنامه چهارم هم پرسشی بود که مطرح شد و رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: «شهرداری تهران در برخی موضوعات مانندحمل و نقل پاک و انسان محور از برنامه چهارم به شدت عقب است اما در برخی موضوعات مانند توسعه و تکمیل خطوط مترو هم عملکردهای مثبتی انجام شده است. اظهار نظر در این خصوص نیاز به بررسی های دقیق دارد.»
تامین جایگاه توسط وزارت نیرو
همان طور که وزارت نفت اقدام به برپایی جایگاه بنزین می کند، وزارت نیرو هم باید نسبت به تامین جایگاه شارژ برق اقدام کند. تشکری هاشمی با بیان این مطلب تاکید کرد: «برای خودروهای برقی حتما برق قابل توجهی لازم است و شاید نیروهای خورشیدی و نیروگاه های کوچک مقیاس کمک کنند اما جایگاه شارژ برق باید توسط وزارت نیرو تامین شود تا شهروندان دسترسی بهتری به برق داشته باشند.»
ایجاد مسیر سبز در خیابان جمهوری
اتوبوس های برقی در خیابان جمهوری فعال می شوند. این موضوع توسط مدیران شهری عنوان شده است و رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل پارلمان شهری هم در این خصوص گفت: «قطعا از برقیسازی ناوگان حمل و نقل عمومی حمایت میکنیم. برقیسازی باید با منطبق با امکانات و ظرفیت های موجود باشد. خیابان جمهوری و سایر خیابان های پرمسافر می توانند به عنوان مسیر سبز تردد ناوگان برقی انتخاب شوند.»
نظر شما