دوشنبه ۶ مهر ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۷
۰ نفر

گروه سیاسی: روابط عمومی وزارت اطلاعات از دستگیری و کشته شدن عوامل اصلی ترورهای اخیر کردستان خبر داد

یک روز پس از آنکه کاظم جلالی،  مخبر کمیسیون امنیت ملی مجلس از کشف سرنخ‌هایی درباره عوامل ترورهای اخیر کردستان خبر داده بود، روابط عمومی وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای گزارش داد: به‌دنبال گسترش فعالیت‌ها و پیگیری‌های اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات، عوامل اصلی ترورهای اخیر کردستان که  باعث  به شهادت رسیدن تعدادی از روحانیون برجسته این استان شده بودند، شناسایی‌ شدند.

بلافاصله با همکاری سایر ارگان‌های امنیتی طی درگیری مسلحانه و عملیات غافلگیرکننده، 2روز قبل ماموران موفق شدند تعدادی از  تروریست‌ها را دستگیر و 2 نفر از آنان  را به هلاکت برسانند.

در ادامه اطلاعیه وزارت اطلاعات آمده است: براساس اسناد کشف شده از متهمان، این تروریست‌ها از وهابیون افراطی و مرتبط با برخی سرویس‌های بیگانه در خارج از کشور بوده‌اند و مأموریت داشتند تا با ترورهای هدفمند و ایجاد ناامنی، میان برادران شیعه و سنی اختلاف‌افکنی کنند.

براساس این اطلاعیه از این گروه تروریستی مقادیری سلاح جنگی و مهمات مربوط کشف و ضبط شده است. در درگیری بامداد روز یکشنبه همچنین 2 تن از سربازان نیروی انتظامی به‌نام‌های عزیز‌الله دادی و سهراب صادقی به شهادت رسیدند که پیکر این شهیدان ظهر دیروز از مقابل مسجد جامع شهر سنندج تشییع شد.

به گزارش ایسنا در این درگیری 3 تن از عوامل مزدور به هلاکت رسیدند.  روز گذشته مصطفی محمد نجار، وزیر کشور نیز در حاشیه مراسم هفته دفاع مقدس با اشاره به سفر هفته گذشته هیات امنیتی و اطلاعاتی به استان کردستان برای پیگیری حوادث تروریستی اخیر در سنندج گفت: تمامی عوامل ترورهای اخیر سنندج دستگیر و یا به هلاکت رسیدند.

وی با بیان اینکه عاملان حوادث عده‌ای عناصر افراطی وهابی بودند و با اشاره به حمایت دستگاه‌های بیگانه از این عناصر افراطی، خطاب به مردم تأکید کرد: باید با هوشیاری کامل حرکات دشمنان مردم و نظام جمهوری اسلامی را شناسایی و خنثی کرد.

اواخر شهریور ماه سال‌جاری تروریست‌ها در حرکتی هدفمند اقدام به ترور برخی از روحانیون این استان کردند. این سلسله ترورها منجر به شهادت ماموستا برهان عالی امام جمعه موقت سنندج و ماموستا شیخ‌الاسلام نماینده مردم سنندج در مجلس خبرگان شد. در همین زمینه هیاتی از سوی مجلس و هیاتی امنیتی از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی کشور مسئول بررسی حوادث اخیر شده بود.

کد خبر 91510

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز