یکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: هفته هشتم بوندسلیگای آلمان بازهم نتایجی غیرقابل پیش‌بینی را رقم زد

هلیکوپتر بوخوم، وولفسبورگ را بمباران کرد و هوفن‌هایم در عین ناباوری مغلوب ماینتس شد. لورکوزن هم حریف خود را در هم کوبید.

دیدارهای هفته هشتم بوندس‌لیگای آلمان روز شنبه (۳ اکتبر / ۱۱ مهر) ادامه یافت. در این روز در مجموع ۶ دیدار برگزار می‌شود.

وحید هاشمیان، بازیکن ایرانی تیم بوخوم که در میان هواداران به "Hubschrauber" (هلیکوپتر) معروف است، تنها گل تیم خود در برابر "گرگ‌"های بوندس‌لیگا را به ثمر رساند.

هاشمیان در این بازی پس از مدتی دوری از ترکیب تیم به دلیل مصدومیت، به یاران خود پیوست. این دو تیم، با احتساب این بازی که به تساوی 1 بر 1 انجامید، تاکنون ۱۹ بار با هم روبه‌رو شده‌اند. در نتیجه همه چیز عادلانه تقسیم شده است: ۸ پیروزی برای هر تیم و ۳ نتیجه مساوی.

وضعیت دو تیم در پایان هشتمین بازی‌شان در فصل جاری، در مقایسه با هفته هفتم، تا کنون تغییر نکرده است: وولفسبورگ ششم و بوخوم سیزدهم است.

دیگر رقابت روز شنبه را تیم رده دوم جدول، بایرلورکوزن در برابر نورنبرگ برگزار کرد. این دیدار که نتیجه آن از قبل هم قابل پیش‌بینی بود، با پیروزی لورکوزن به پایان رسید. در این بازی پرگل، شاگردان یوپ هاینکس با ۴ گل، گرده حریف نه‌چندان قوی خود را به خاک مالیدند تا باز هم به صدر جدول بروند. این تیم هفته گذشته نیز دو ساعت صدرنشین بود، اما پیروزی هامبورگ صدرنشین در برابر بایرن مونیخ، بازهم لورکوزن را به جایگاه دوم رساند. هامبورگ و لورکوزن تنها در تفاضل گل با هم اختلاف دارند. لورکوزن این هفته می‌تواند دست‌کم تا عصر روز یکشنبه صدرنشین بماند. عصر یکشنبه هامبورگ صدرنشین با هرتای قعرنشین بازی خواهد کرد که اگر اتفاق عجیب و غریبی رخ ندهد، هامبورگ به صدر جدول باز خواهد گشت.
نورنبرگ در این بازی سومین شکست خود را در سه هفته گذشته بوندس‌لیگا تجربه کرد. این تیم در حال حاضر با ۵ امتیاز، تنها از تیم هرتا برلین بالاتر است و در رده ۱۷ قرار دارد.

باز هم خبری عجیب و غریب از هوفن‌هایم

در فصل جاری بوندس‌لیگا نیز همچون فصل گذشته، تعداد نتایج عجیب کم نیستند. یکی از این نتایج، دیدار هوفن‌هایم و ماینتس بود؛ هوفن‌هایمی که فصل پیش به بوندس‌لیگا آمد و در نخستین حضور خود در دسته برتر، قهرمان نیم‌فصل شد، و ماینتسی که تازه در فصل جاری به دسته برتر آمده است.

این دیدار که انتظار می‌رفت با پیروزی هوفن‌هایم به پایان برسد، در پایان با نتیجه دو بر یک به نفع حریف تمام شد. آندریاس ایوانشیتس و آریستید بانسه در دقایق ششم و یازدهم، گلهای ماینتس "تازه‌وارد" (به بوندسلیگا) را به ثمر رساندند تا برنامه‌های رالف رانگنیک برای قهرمانی را، فعلا نقش بر آب کنند. تنها گل هوفن‌هایم را نیز آندریاس ایبرتسبرگر در دقیقه ۸۷ به ثمر رساند.

پرگل‌ترین دیدار هفته هشتم بوندس‌لیگا، البته تاکنون، ۷ گل دربر داشت. در این دیدار تیم هانوفر موفق شد حریف خود فرایبورگ را با نتیجه ۵ بر ۲ شکست دهد.

تیم بایرن مونیخ نیز همچنان به حرکت سینوسی خود در دسته برتر فوتبال آلمان ادامه می‌دهد. برد و باخت‌های متناوب و تساوی‌های به گفته برخی "نابه‌هنگام" پرافتخارترین تیم بوندس‌لیگا، نتایج بازی شاگردان لوئیز فان گال را غیرقابل پیش‌بینی کرده است. این تیم در دیدار هشتم خود در فصل جاری در برابر تیم ناموفق کلن به نتیجه بدون گل مساوی دست یافت تا بازهم هواداران را مات و مبهوت به انتظار دیدارهای آینده بنشاند.

دیدارهای روز شنبه در حالی انجام شدند که نخستین دیدار هفته هشتم را تیم‌های شالکه ۰۴ و آینتراخت فرانکفورت، شامگاه جمعه برگزار کردند. در این دیدار، شالکه با دو گل از سد حریف خود گذشت و جایگاه خود به‌عنوان تیم سوم را در جدول بوندس‌لیگا تثبیت کرد.

جدال دو "بوروسیا"

آخرین دیدار هفته هشتم بوندسلیگا در روز شنبه را تیم‌های بوروسیا مونشن‌گلادباخ و بوروسیا دورتموند برگزار کردند. این دیدار با نتیجه یک بر صفر، با گل دقیقه سی و هشتم لوکاس باریو، به نفع دورتموندی‌ها به پایان رسید.

رکورد دو تیم در ۲۴ بازی گذشته ادامه یافت: با احتساب این بازی ، هیچ‌کدام از ۲۵ بازی گذشته دو "بوروسیا" با نتیجه بدون گل به پایان نرسیده است. در هشت بازی گذشته هر دو تیم نیز، هیچ رقابتی بیش از سه گل برای یک طرف در بر نداشته است. دورتموند و گلادباخ در جدول این فصل تا پایان هفته هفتم پشت سر هم (به ترتیب در جایگاه پانزدهم و چهاردهم) قرار داشتند. این پیروزی دورتموند را با مجموع ۹ امتیاز از ۸ بازی به جایگاه دوازدهم رساند.

جالب این که سنگین‌ترین باخت تاریخ بوندس‌لیگا نیز در دیدار این دو تیم اتفاق افتاده است: تیم بوروسیا دورتموند در فصل ۱۹۷۷-۱۹۷۸ در خانه مونشن‌گلادباخ، با نتیجه ۱۲ بر 0 مغلوب شد. این دو تیم تاکنون ۲۶ بار با هم مساوی کرده‌اند. گلادباخ تاکنون در برابر هیچ تیمی این تعداد مساوی نداشته است.

به گزارش دویچه‌وله، با توجه به بازی‌های تاکنون انجام‌شده در هفته هشتم بوندس‌لیگا، لورکوزن، هامبورگ و شالکه با ۲۰، ۱۷ و ۱۶ امتیاز در جایگاه اول تا سوم هستند. البته هامبورگ یک بازی کمتر دارد و در همین چارچوب یکشنبه (12 مهر) در برابر هرتای پایتخت به میدان خواهد رفت. هرتا برلین، نورنبرگ و کلن نیز از آخر، اول تا سوم هستند. هوفن‌هایم و ماینتس (هر دو ۱۴ امتیاز از ۸ بازی) نیز صدرنشینان را در کورس قهرمانی تعقیب می‌کنند.

دیدار تیم‌های اشتوتگارت و وردربرمن نیز بازی دیگری است که روز یکشنبه در چارچوب هفته هشتم لیگ برتر آلمان برگزار خواهد شد.

کد خبر 91939

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز