همشهری آنلاین: .به گفته مجید امانی، سرپرست سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، مرحله اول نوسازی یونیتهای پلهبرقی پلهای عابرپیاده مکانیزه به پایان رسید و مرحله دوم این طرح هم به سرعت در حال انجام است تا خیال شهروندان از ایمنی و سلامت این پلها در خیابانهای مختلف شهر راحت باشد.
چه اقداماتی برای نگهداشت پلهای عابر پیاده مکانیزه انجام میشود؟
- نصب در برقی کرکرهای (Roll up) ورودی پلها
- نصب دوربین مداربسته بهمنظور پیشگیری از سرقت و بررسی حوادث احتمالی
- نصب حسگرهای ایمنی متعدد و حسگر حرکتی با قابلیت تشخیص عابر از ۱.۵ متری با هدف کاهش مصرف برق و استهلاک قطعات
- استقرار نگهبانهای آموزشدیده و آشنا با موضوعهای ایمنی
- استفاده از مواد و مصالح بادوامتر نسبت به قبل
- استفاده ۱۰۰ درصدی از ظرفیت شرکتهای داخلی
پلهای عابرپیاده کدام تقاطعها در مرحله اول نوسازی شد؟
- بزرگراه شهید چمران – جلالآلاحمد (گیشا)
- سمندر- خزانه
- بزرگراه نواب – امامخمینی(ره)
- ۲۰ متری افسریه
- میدان صنعت، ابتدای بلوار فرحزادی
- چهارراه سرسبز
- میدان ۹ دی
- خاقانی - باباطاهر
- بزرگراه شهید سلیمانی(رسالت)
- بزرگراه شهید باقری
- چهارراه تهرانپارس
- سیدخندان
- استاد حسن بنا
- خیابان آزادی - بهبودی (مقابل وزارت کار)
- میدان امام حسین(ع)
۶۵ یونیت پلهبرقی پلهای عابرپیاده مکانیزه در تهران نوسازی شد.
۱۴ پل عابرپیاده مکانیزه در این طرح مشمول نوسازی یونیتها شد.
۱۱۲ پل عابرپیاده مکانیزه در بررسیها برای رفع مشکلات فنی شناسایی شد.
۴۴۹ یونیت پلهبرقی مربوط به پلهای عابر مورد بررسی فنی قرار گرفت.
۱۸ دستگاه آسانسور در پلهبرقیهای مکانیزه تهران فعال است.
۷۲ یونیت پلهبرقی در ۱۵ پل عابرپیاده برای نوسازی در مرحله دوم دستور کار سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران قرار گرفت.
نگهداشت پلهای عابر مکانیزه در راستای انسانمحوری است
مجید امانی، سرپرست سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران:
تعدادی از پلهای عابرپیاده در تهران نیازمند نوسازی است، برخی نیاز به تعمیرات اضطراری و بهروزرسانی و بعضی دیگر نیز با هماهنگی حوزه حملونقل در کمیته گذرگاههای عابرپیاده در دستورکار حذف یا تبدیل به رمپ قرار دارند. برنامهریزی لازم برای نگهداشت هر چه بهتر پلهای عابرپیاده مکانیزه شهر تهران در راستای انسانمحوری انجام شده است.
نظر شما