سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۷
۰ نفر

اردبیل، لطیفی- خبرنگار همشهری: تولیدکنندگان اردبیلی در نمایشگاه تخصصی کشورمان که قرار است از 17 تا 20 آبان‌ماه سال‌جاری در باکو تشکیل شود، به‌صورت فعال و گسترده حضور خواهند داشت.

رئیس سازمان بازرگانی استان اردبیل در جلسه هماهنگی حضور فعال تولیدکنندگان استان در این نمایشگاه گفت: در نمایشگاه تخصصی کشورمان در باکو تولیدکنندگان اردبیلی به ارائه محصولات صنعتی و تولیدی خود خواهند پرداخت.

محمدجعفر عظمایی با اشاره به اینکه از 2 ماه پیش فراخوان نمایشگاه منتشر شده وسعی کردیم زمینه حضور گسترده تولیدکنندگان را در آن فراهم کنیم، افزود: شرکت در این نمایشگاه یک فرصت استثنایی برای تجار و بازرگانان استان محسوب می‌شود تا بتوانند در یک بستر مناسب، زمینه افزایش صادرات و واردات خود را فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: هدف از حضور در این نمایشگاه یک حضور تشریفاتی نیست، بلکه می‌خواهیم در این نمایشگاه با قدرت و توانمندی حضور یابیم و این خطه از کشورمان را بیشتر برای مردم منطقه معرفی کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به افزایش 20 درصدی میزان صادرات از گمرکات استان به نظر می‌رسد برپایی این نمایشگاه‌ها می‌تواند یک بستر خوب و مناسب برای ارتباط و تعامل بین تولیدکنندگان دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان و به‌ویژه منطقه اردبیل باشد.

عظمایی اضافه کرد: یکی از اهداف اصلی ما در توسعه تجارت خارجی اعزام هیات‌های تجاری بین اردبیل و کشورهای مختلف است که از اول امسال تاکنون هیات تجاری 3  کشور خارجی به اردبیل سفر کرده و 2 بار نیز هیات تجاری اردبیل عازم کشورهای همسایه شده‌اند.

رئیس سازمان بازرگانی استان اردبیل همچنین از افزایش ارتباط تجاری اردبیل با عراق، افغانستان و ترکیه خبر داد و خاطرنشان کرد: قرار است در چند ماه آینده هیات‌های تجاری این 3  کشور به اردبیل سفر کنند تا در یک ارتباط و تعامل نزدیک بتوانیم زمینه تجارت و توسعه صادرات خود را به این کشورها افزایش دهیم.

کد خبر 92213

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز