گروه اجتماعی: مدیر مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: کلیه ورزشکارانی که به سن مشمولیت رسیده‌ و دارای معافیت تحصیلی باشند، می‌توانند با سپردن تضمین به‌صورت شخصی یا ضمانت سازمان تربیت بدنی به طور موقت و کوتاه مدت از کشور خارج شوند و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

سردار کمالی یادآور شد: به موجب قانون خدمت وظیفه عمومی، کلیه افراد ذکور با ورود به سن 19 سالگی، مشمول قانون وظیفه بوده و باید تکلیف نظام وظیفه خود را روشن کنند.

همچنین کسانی که به سن مشمولیت رسیده‌اند، با رعایت شرایط مذکور در مقررات معافیت تحصیلی قانون وظیفه عمومی می‌توانند در مدارس، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور تا مقطع دکتری ادامه تحصیل دهند.

به گفته مدیر مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح، استخدام و بکارگیری کسانی که تکلیف نظام وظیفه خود را روشن نکرده‌اند در موسسات دولتی و خصوصی ممنوع بوده و با متخلفین برابر مقررات رفتار خواهد شد.

مدیر مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: کسانی که در چارچوب قانون، اشتغال به تحصیل دارند،  در مدت معافیت تحصیلی و در مواقع ضروری می‌توانند با سپردن تضمین لازم به طور موقت از کشور خارج شوند یا در موسسات دولتی یا خصوصی فعالیت کنند.

کد خبر 9235

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز