شنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۸ - ۱۹:۵۸
۰ نفر

شبنم شکوریان: اولین روز مسابقات کشتی جهان در دانمارک برای کشتی‌گیر جوان مازندرانی روز خاطره‌انگیزی شد

او توانست با کسب عنوان قهرمانی وزن 66 کیلوگرم مسابقات جهانی، بعد از 3 سال تیم کشتی آزاد را صاحب مدال طلا کند.

تقوی که امسال تنها کشتی‌گیر مازندرانی حاضر در مسابقات بود، در روز نخست مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان در فینال موفق شد رسول ژوکایف از روسیه را شکست دهد و ایران را پس از 3 سال در مسابقات جهانی و المپیک صاحب مدال طلا کندمهدی تقوی پسر 22 ساله سوادکوهی پیش از این نیز در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ توانسته بود عنوان قهرمانی جهان را در تیم جوانان و نوجوانان کسب کند.

اما کسب عنوان قهرمانی در مسابقات جهانی بزرگسالان موجب شد تا تمامی مسئولان کشتی ایران روی او حساب تازه‌ای باز کنند. حالا پسر جوان کشتی ایران به یکی از امیدهای کسب عنوان قهرمانی در مسابقات مختلف بدل شده است و چشم میلیون‌ها ایرانی برای کسب عناوین تازه به او دوخته شده است تا شاید او یکی از کشتی‌گیران طلایی المپیک لندن باشد.

در همین ارتباط و درباره کسب عنوان طلا با این ملی پوش وزن 66 کیلوگرم ایران گفت و گویی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

  • فکر می‌کردی پس از 3 سال بتوانی مدال طلای مسابقات را برای ایران کسب کنی؟

ما تمرینات زیادی انجام داده بودیم و من امیدوار بودم که بتوانم مدال بگیرم.

  • سخت‌ترین کشتی که گرفتی کدام بود؟

در رقابت‌های جهانی با کشتی‌گیران قدرتمندی روبرو شدم و موفق به شکست کشتی‌گیرانی همچون حریف گرجستانی و استادنیک اوکراینی دارنده‌ی مدال نقره المپیک شدم ولی سخت‌ترین حریف من اسپریدینوف قزاقستانی بود که کشتی‌گیر بسیار باتجربه و حرفه‌ای بود. اسپریدینوف قزاقستانی بهترین رقیب من در رقابت‌های جهانی بود.

  •  اینکه گفته می‌شد تو از رقیبت در فینال اطلاعاتی در اختیار نداشتی درست بود؟

من در این مدت کشتی او را ندیده بودم چون مسئولان کشتی روسیه، رسول ژوکایف حریف روس من در دیدار فینال را به هیچ مسابقه‌ای اعزام نکرده بودند اما من با کمک برخی دوستانم فیلم مبارزات وی در رقابت‌های قهرمانی روسیه را به دست آوردم و به دقت مسابقات او را آنالیز کردم و از او شناخت پیدا کرده بودم.

  •  اما به نظر می‌رسید که کشتی با او برایت سخت بود؟

بله او قصد داشت که کشتی را به تست و کلینچ بکشاند اما من با راهنمایی کادر فنی بهترین استراتژی ممکن را برای این مسابقه داشتم و وی را شکست دادم.

  • چرا سایر نمایندگان ایران موفق به کسب مدال طلا نشدند؟

کشتی‌گیران تیم ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان همگی با قرعه‌های سختی روبرو شدند وگرنه ما در بعضی اوزان توانایی کسب مدال را داشتیم زیرا کشتی‌‌گیران چند ماه تمرینات بسیار سخت و طاقت‌فرسایی را پشت سر گذاشتند. اما متاسفانه قرعه مشکل باعث شد نتوانیم به آنچه حقمان بود برسیم.

  • ‌با این اوصاف فکر می‌کنی بتوانی یکی از طلایی‌های لندن باشی؟

در حال حاضر هدفم رسیدن به المپیک لندن و کسب مدال است. رقابت‌های جهانی نخستین گام من برای حضور پرقدرت در رقابت‌های المپیک 2012 لندن است و امیدوارم با در نظر گرفتن یک برنامه‌ریزی مناسب در این رقابت‌ها برای کشتی‌ ایران افتخارآفرین باشم.

همشهری استانها

کد خبر 92470

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز