اما رویترز به تازگی با استناد به یافتههای پژوهشگران دانشگاه واشینگتن به دانشآموزان یادآوری کرده است که آزمونهای دورهای می تواند باعث تثبیت یادگیری در دانشآموزان شود.
در مقاله این پژوهشگران که در نشریه روانشناسی تجربی به چاپ رسیده، آموختههای 84 دانش آموز که در آزمونهای مختلف کلاسی شرکت کرده بودند، با سایر دانشآموزان مقایسه شد و نتیجه نشان داد که در این دانشآموزان میزان یادسپاری اطلاعات در دراز مدت بسیار بیشتر است. این تحقیق نشان می دهد دانشآموزان اگر آزمون های دوره ای را نگذرانده باشند، حتی در صورتی که وقت بیشتری را برای تکرار و تمرین درسهایشان بگذارند، باز هم از همکلاسیهایشان که رنج امتحان را به جان خریدهاند، عقبترند.
جالب این که در این بررسی آزمونها همان آزمونهای ساده و معمولی کلاسی بودند و هیچ نوع تغییری در شیوه امتحان گرفتن از بچهها به وجود نیامده بود.
اکثر دانشآموزان با شنیدن اسم امتحان آه و ناله شان بلند میشود و یاد شب بیداری و اضطراب و عذاب قبل و بعد آن می افتند.
کد خبر 9251