شنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
۰ نفر

سال‌هاست که در روزهای برفی و بارانی یا در ساعت‌های پیک ترافیک، مردم از طولانی‌شدن صف در ایستگاه‌های تاکسی گلایه داشتند و تاکسیرانان هم به‌دلیل مقرون‌به‌صرفه‌نبودن فعالیت در چنین شرایطی ناراضی بودند.

پايانه تاكسي شوش

به گزارش همشهری آنلاین- مهدی اسیماعیل پور، سال‌هاست که در روزهای برفی و بارانی یا در ساعت‌های پیک ترافیک، مردم از طولانی‌شدن صف در ایستگاه‌های تاکسی گلایه داشتند و تاکسیرانان هم به‌دلیل مقرون‌به‌صرفه‌نبودن فعالیت در چنین شرایطی ناراضی بودند. همه اینها مانند تکه‌های پازل کنار هم قرار گرفت و درنهایت مدیریت شهری را بر آن داشت تا راه‌اندازی سامانه «تاکسی‌برخط» را عملیاتی کند؛ سامانه‌ای که خدمت‌رسانی در سازمان تاکسیرانی را هوشمند و رضایت هر دوطرف (مسافر و تاکسیران) را جلب می‌کند. نحوه فعالیت این سامانه را که از ۱۲بهمن آغازبه کار کرده، در ادامه می‌خوانید.

تاکسی‌ها آنلاین می‌شوند





سامانه‌ای برای جلب رضایت مسافر و راننده

شادی مالکی، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران:
تاکسیرانی شهر تهران با ۸۰هزاردستگاه تاکسی، ناوگان بزرگی است و قطعا با نظارت سنتی و میدانی امکان نظارت کامل و همه‌جانبه بر این ناوگان بزرگ و گسترده وجود ندارد. از طرف دیگر شورای اسلامی شهر تهران امسال سازمان تاکسیرانی را به عملیاتی‌کردن سامانه برخط مکلف کرد. همچنین در نرخ مصوب شورای شهر تهران، مقرر شد زیرساختی در سازمان تاکسیرانی فراهم شود که بتوان در یک سیستم هوشمند فعالیت تاکسی‌ها را کنترل کرد و مثلا در ساعات پیک ترافیک، تا سقف ۵۰درصد امکان افزایش نرخ کرایه برای راننده وجود داشته باشد. البته قرار نیست کرایه همه خطوط ۵۰درصد گران شود؛ بلکه این افزایش تا سقف ۵۰درصد با توجه به وضعیت ترافیکی معابر شهر متفاوت است. درواقع بسیاری از خطوط حتی در ساعات پیک هم شامل این افزایش نمی‌شوند چون خارج از محدوده ترافیکی هستند. ممکن است در یک ساعت ۱۰درصد و در ساعت شلوغ‌تر ۳۰درصد افزایش نرخ داشته باشیم و این افزایش به میزانی خواهد بود که هم شهروندان تحت فشار قرار نگیرند و هم جذابیت برای راننده تاکسی برای فعال‌بودن در خط ایجاد شود. مثلا طی مسیری مانند میدان ونک تا میدان آزادی که در حالت عادی ممکن است نیم‌ساعت زمان ببرد، در برخی از ساعات روز مانند ۷ تا ۹صبح و ۱۶ تا ۲۰، ۲ تا ۳برابر طول می‌کشد و برای همین با توجه به اینکه در شلوغی مصرف سوخت و هزینه‌های استهلاک خودرو بیشتر است، بسیاری از تاکسی‌ها در این بازه‌های زمانی فعالیتی در خطوط نداشته‌اند که با فعالیت سامانه برخط همه این مشکلات رفع خواهد شد.

کد خبر 925563
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

بیشتر

دیدگاه خوانندگان امروز

بیشتر

پر بیننده‌ترین خبر امروز

بیشتر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • سعید رحمانی IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۱۱/۲۸
    2 1
    سلام این منطقی نیست که کرایه دستوری وروری باشد،بایدهزینه خودرو ودستمزد راننده تقسیم بر کیلومتر شود ،مگرسازمان چیزی به راننده میدهدیاراننده حقوق بگیراست،نه مسکن نه بیمه نه بن ونه هیچگونه مزایایی می‌دهد من الان 10ساله راننده تاکسی هستم یک پوچ هم نگرفتم ،این برخط شدن هم فقط به خاطر اینه که بفهمید چقدر درمیاوریم تانقشه برای گرفتن یک مبلغی به یک بهانه‌ای بکنید وگرنه شما ازقراردادبه کارپینو رواوردیدوازان هم به اسنپ وغیره که باهم بستید مازیربارتعویض وقسط رفتیم سودشو مسافروتاکسی اینترنتی و سازمان و ایران خودرومیبره
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۱۱/۲۸
    5 2
    تاکسی برخط نصب کردم اما انلاین نمیشود
  • پ ن IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۳/۱۱/۲۹
    0 0
    نصب کردم اصلا انلاین نمیشه بدرد نمیخوره
  • علی IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۱۱/۲۹
    0 0
    سلام من که به خاطر مسکن آمده ام پرند کی بیام کی برگردم
  • حسین IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۱۱/۲۹
    3 0
    تا این مسافر کش های شخصی ووپلاک غیر بومی تعیین تکلیف نشه تاکسی ها کلان باید ضرر بدن تمام
  • توانا IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۱۱/۳۰
    5 2
    بلائی که اسنپ و تپسی سر رانندگان آورد اینبار اینا قراره سر راننده برخط بیارن . دیواری کوتاهتر از راننده پیدا نمیکنن . چرا نمیرین به دنبال حل دیگر مشکلات !؟ قیمت اقلام مصرفی شده خدا تومن کرایع خانه را. هم که همه میدون . اسنپ هنوز به راننده مسیری که حداقل ۳۰ دقیقه طول میکشه میزنه ۳۵ هزار تومن ! حالا همونن رو قراره سر راننده تاکسی آوار کنند . راستی اون نماینده که یقه پاره میکرد باید گزینه عجله دارم حذف بشه کجاست چرا سکوت کرده ‌درست حدس زدین الان دوربریسان مفت دارن میرن و میان و خیلی هم راضیه