منصور پورحیدری: صمد مرفاوی می‌تواند با استقلال به موفقیت برسد.

 این مربی جوان درست در برهه‌ای مورد انتقادهای شدید قرار گرفت که هیچکس عملکرد او را در لیگ برتر امسال ندیده بود. در واقع خیلی‌ها درخصوص صمد مرفاوی پیش‌داوری کردند. در حالی‌که به عقیده من منتقدان باید حداقل چندهفته‌ای صبر می‌کردند، نتایج و نوع فوتبالی که تیم صمد مرفاوی ارائه می‌دهد را با دقت مورد ارزیابی قرار می‌دادند و بعد در خصوص مربیگری او قضاوت می‌کردند.

صمد مرفاوی مربی ‌است که سال‌ها کنار استقلال فعالیت داشته است. او پیش از اینها تجربه سرمربیگری در تیم استقلال را داشته است. در آن فصل نتایج خوبی هم به دست آورد و من معتقدم امسال با تجربه‌هایی که در گذشته به دست آورده است، می‌تواند شرایط استقلال را دگرگون کند. البته در خصوص قهرمانی استقلال هنوز هم نمی‌توان به طور واضح اظهارنظر کرد اما استقلال در پایان هفته دهم خود را به عنوان یک چهره مدعی به دیگر رقبا نشان داده است. به نظرم در استقلال مهمترین موضوعی که رخ داد نظم و دیسیپلینی بود که درون باشگاه به وجود آمد.

این تیم همواره طی سال‌های گذشته با حاشیه‌های فراوانی روبه‌رو بوده است اما امسال با کمترین حاشیه و با تکیه به بازیکنان بزرگی که در اختیار دارد، خود را به عنوان یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی مطرح کرده است. نکته‌ای که به نظرم مهم است، بحث جدایی امیر قلعه‌نویی و آشتیانی است. آنها اختلاف شدیدی با هم داشتند و به نظرم جدایی این دو از یکدیگر در نهایت به نفع استقلال تمام شد. ضمن اینکه معتقدم استقلال متکی به فرد نیست و هر زمانی که حاشیه‌ها از این تیم دور بوده است، آنها دست به کارهای بزرگی زده‌اند.

با همه این حرف‌ها نمی‌توان گفت استقلال شانس اول کسب عنوان قهرمانی است. به نظرم پرسپولیس هم رفته‌رفته شرایط ایده‌آل خودش را پیدا خواهد کرد. این دو رقیب سنتی همواره در نبرد قهرمانی با یکدیگر رقابت دارند و به نظرم امسال هم نبرد میان پرسپولیس و استقلال در هفته‌های آینده به اوج خود خواهد رسید.

در مورد ذوب‌آهن باید بگویم این تیم هنوز خود را به عنوان یک چهره مدعی نشان نداده است البته آنها خیلی منظم هستند و در زمین بازی سازماندهی جالب‌توجهی دارند اما هنوز ذوب‌آهن سال گذشته نیستند و در مورد سپاهان نیز که از او به عنوان یکی دیگر از مدعیان کسب عنوان قهرمانی نام برده می‌شود، باید بگویم آنها در طول این 10 هفته فراز و نشیب داشتند برای من این مسئله عجیب است اما در نهایت این 4 تیم را می‌توان جزو مدعیان قهرمانی به حساب آورد.

کد خبر 92628

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز