همشهری آنلاین: وزیر امورخارجه آمریکا به روسیه سفر کرده است تا این کشور را جهت اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران تحت فشار بگذارد.

به گزارش الجزیره، هیلاری کلینتون که پس از سفر به ایرلند شمالی وارد مسکو شده ، قرار است با دیمیتری مدودف رئیس جمهوری و سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه دیدار کند.

این اولین سفر کلینتون به روسیه پس از انتصابش در مقام رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا است.

سفر وی به مسکو پیش از آغاز گفت و گوها با ایران بر سر پیشنهاد ارسال اورانیوم به جارج از این کشور برای غنی سازی بیشتر صورت می‌گیرد.

یکی از مقامات ارشد وزارت امورخارجه آمریکا گفته است، کلینتون که پیش از سفر به روسیه با مقامات بریتانیایی درباره ایران گفت و گو کرده است، در دیدار با مدودف و لاوروف از آن‌ها در خواست خواهد کرد میزان همکاری روسیه با غرب در تحریم‌های جدید علیه ایران در صورتی که توافقی با این کشور بر سر موضوع هسته‌ای صورت نگیرد را مشخص کنند.

این مقام وزارت امورخارجه آمریکا که نخواست نامش فاش شود، گفت: در این سفر کلینتون بحث تحریم‌ها را مطرح خواهد کرد.

در حالی که ایران در هفته‌‌های اخیر و در جریان سفر رئیس جمهوری به نیویورک از آغاز احداث تاسیسات فردو در قم پیش از موعد مقرر به آژانس خبر داده و طرح جدیدی را برای غنی‌سازی اورانیوم مطرح کرده است، مقامات غربی همچنان بر ادعاهای سابق خود علیه ایران پافشاری می‌کنند.

یکی دیگر ازموضوعات مورد گفت و گو میان وزرای امورخارجه آمریکا و روسیه نحوه برگزاری مذاکرات با کره شمالی خواهد بود. این در حالی است که کره شمالی در روز دوشنبه مبادرت به آزمایش موشک‌های کوتاه برد کرده و خبرگزاری‌های کره جنوبی نیز از قصد این کشور جهت انجام آزمایشات دیگری در روز سه شنبه 13 اکتبر خبر  داده‌اند.

کد خبر 92750

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز