چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۱
۰ نفر

گروه حوادث: زن جوان که برای اخاذی 300 میلیون تومانی، خواهرزاده 6 ساله خود را ربوده بود

وقتی متوجه شد پلیس با چاپ عکس او در روزنامه‌ها، جست‌وجوی گسترده‌ای را برای دستگیری وی آغاز کرده است، تصمیم گرفت گروگان خردسال خود را رها کند.

رسیدگی به این پرونده، صبح 7مهرماه با شکایت مردی که مدعی بود پسربچه‌‌اش از سوی افراد ناشناسی ربوده شده‌   در دستور کار پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

این مرد به ماموران گفت: روز قبل خواهر همسرم به نام معصومه برای سر‌زدن به ما به خانه‌مان آمد. چند ساعت از حضور او در خانه گذشته بود که وی از من خواست اجازه دهم تا همراه پسر 6ساله‌ام به نام امین برای گردش به پارک برود.

من هم مخالفتی نکر‌د‌م و آنها از خانه خارج شدند. چند ساعتی گذشت و خبری از امین و معصومه نشد. درحالی‌که همسرم قصد داشت با خواهرش تماس بگیرد، ناگهان زنگ تلفن به صدا درآمد و من که تصور می‌کردم معصومه است گوشی را برداشتم، ولی صدای یک زن غریبه را شنیدم که در چند جمله کوتاه گفت معصومه و امین را دزدیده است.

زن ناشناس از من خواست 300 میلیون تومان برای آزادی آنها بپردازم و سپس گوشی را قطع کرد. بعد از این تماس ترس و دلهره تمام وجودمان را فرا گرفت. از آن وقت تاکنون همسرم شرایط روحی بدی دارد و نگران فرزندمان و خواهرش است.

به‌دنبال این شکایت به دستور سلیمانی - قاضی دادسرای جنایی تهران - جست‌وجوی پلیس برای شناسایی آدم‌ربایان و آزادی پسربچه 6 ساله آغاز شد.

زمانی که زن ناشناس بار دیگر با پدر امین تماس گرفت تا تهدید خود را تکرار کند، مشخص شد که صدای وی شباهت زیادی به صدای معصومه، یعنی خاله امین دارد. این در حالی بود که بررسی‌ها نشان می‌داد بعد از آدم‌ربایی معصومه چندین بار با یکی از اعضای خانواده‌اش تماس تلفنی داشته و با او صحبت کرده است.

با این اطلاعات، پلیس که مطمئن شده بود معصومه در جریان ربوده‌شدن خواهرزاده‌اش نقش داشته است، تحقیقات برای دستگیری او را در دستور کار خود قرار داد اما بررسی‌ها برای یافتن ردی از او بی‌نتیجه ماند.

با گذشت 10 روز از ماجرای ربوده‌شدن امین، از آنجایی که هیچ سرنخی از مخفیگاه خاله او به دست نیامده بود، به دستور قاضی پرونده عکس معصومه و امین در روزنامه‌ها به چاپ رسید تا شاید به کمک مردم، پلیس بتواند به سرنخی از این زن دست پیدا کند.

همزمان با چاپ عکس زن جوان در روزنامه‌ها، تحقیقات برای شناسایی وی ادامه یافت تا اینکه صبح 20 مهرماه، معصومه با خانه خواهرش تماس گرفت و بعد از معرفی خود مدعی شد که می‌خواهد امین را تحویل خانواده‌اش بدهد. به این ترتیب کودک بعد از ظهر همان روز در میدان آزادی تحویل یکی از اعضای خانواده  خانواده‌اش شد.

صبح سه‌شنبه 21 مهر، وقتی پلیس در جریان آزادی پسربچه ربوده شده قرار گرفت، پدر او را به دادسرای جنایی تهران دعوت کرد و این مرد همراه پسرش مقابل قاضی پرونده قرار گرفت و از پلیس خواست رباینده کودکش را دستگیر کند.

به گفته قاضی سلیمانی، در مدتی که پسربچه 6 ساله توسط خاله‌اش ربوده شده بود، هیچ آسیبی به او نرسید و تحقیقات برای دستگیری متهم این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 92814

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز