گروه ورزشی: بعد از گذشت چهار سال از مسابقات جهانی 2005 مادرید، تیم تکواندو ایران با محمد باقری معتمد دوباره طلایی شد.

 به نظر می‌رسید کابوس دو سال پیش در چین برای تیم ایران در‌حال تکرار شدن است، اما محمد باقری معتمد در وزن چهارم با پیروزی مقابل حریف مکزیکی‌اش و رضا نادریان در وزن سوم با شکست بحث‌انگیز مقابل حریف کره‌ای‌ خود در فینال با یک مدال طلا و نقره شادی و امیدواری را به اردوی تیم متحول‌شده ایران بازگردانند تا با توجه به در پیش بودن رقابت‌های سه وزن دیگر، ایران همچنان یکی از بخت‌های عنوان قهرمانی محسوب شود. اوج درخشش تیم جوان ایران در روز سوم بود که معتمد و نادریان با پیروزی‌های پیاپی خود با شایستگی توانستند جواز صعود به فینال را در شهر کپنهاگ به دست آورند.

اولین طلای تاریخ ایران در وزن چهارم

محمد باقری معتمد در وزن چهارم نه تنها طلسم ناکامی چهارساله ایران در دستیابی به مدال طلای قهرمانی جهان را شکست، بلکه نامش را برای نخستین بار به عنوان نخستین طلایی ایران در وزن چهارم رقابت‌های جهانی به ثبت رساند.

معتمد دور اول را با استراحت پشت سر گذاشت. سپس «دنی میراندا» از ونزوئلا را با برتری 8 بر یک از پیش‌رو برداشت. در دور سوم، هواتانگ از چین مغلوب معتمد شد تا او در دور چهارم با پیروزی نزدیک 4 بر 3 و پس از آسیب‌دیدگی «آنخل مورا» از کوبا به مرحله یک‌چهارم نهایی راه پیدا کند. نماینده ایران با برتری 6 بر 4 مقابل «لین استیون» تکواندوکار کره‌ای‌الاصل آمریکایی در نیمه نهایی به مصاف «سروات تزگلی» از ترکیه رفت و پس از برتری در راند طلایی به دیدار نهایی راه یافت. باقری معتمد در فینال با شکست 4 بر 2 «ایدالیو ایسلاس» از مکزیک به مدال طلا رسید.

حق نادریان پایمال شد

در وزن سوم رضا نادریان که تجربه حضور در بازی‌های المپیک پکن را داشت مستحق دریافت مدال طلا بود، اما در دیدار با «هیویوان بوب» کره‌ای با وجود استفاده از هوگوی الکترونیکی، داوران در حق وی اجحاف کردند و او موفق به کسب مدال طلا نشد. نادریان که تمامی رقبای خود را تا فینال با قاطعیت برده بود در مصاف با حریف کره‌ای، راند اول را یک بر صفر باخت. او در راند دوم امتیاز عقب‌افتاده را جبران کرد، اما در ادامه ضربه برخوردنکرده حریف به نادریان از سوی داوران 3 امتیاز برای کره‌ای به ارمغان آورد و در نهایت نادریان 4 بر 2 بازنده معرفی شد.

در جریان این پیکار اسکوربورد داخل سالن بارها ضربه نواخته شده حریف کره‌ای به نادریان را به نمایش درآورد ولی نتوانست اثبات کند که این ضربه روی صورت نادریان فرود آمده است. اعتراض مسئولان ایران به هیات ژوری و با وجود وقت باقیمانده 5 دقیقه‌ای نادریان در اعتراض به حق‌کشی آشکار داوران در روی شیاپچانگ، نتیجه‌ای به همراه نداشت و در نهایت داوران مدال طلا را به حریف‌ کره‌ای نادریان دادند. هادی ساعی قهرمان المپیک و سابق جهان که عضو کمیته نظارت بر مسابقات بود نیز با وجود شرکت در بازبینی فیلم موفق به گرفتن حق نادریان نشد.

کد خبر 93031

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز