همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه اسلامی ایران گفت: تحویل تروریست‌ها به ایران، محور مذاکرات تهران و اسلام آباد است.

به گزارش شبکه خبر، منوچهر متکی، در نشست خبری صبح روز سه شنبه 28 مهر خود در تهران، از گفتگوی تلفنی عصر سه شنبه با همتای پاکستانی خود خبر داد و گفت: در این گفتگو درباره تعیین جدول زمان بندی دولت پاکستان برای تحویل تروریست‌ها به ایران مذاکره می‌کنیم.

وزیر امور خارجه افزود: درباره اعزام هیئتی به پاکستان برای پیگیری حادثه تروریستی اخیر در سیستان و بلوچستان مذاکره خواهیم کرد.

متکی، همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار الجزیره درباره حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان گفت: آنچه اخیرا به صورت پراکنده در شرق ایران و مناطق مرزی با پاکستان روی می‌دهد، مطمئنا منشاء خارجی دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور اضافه کرد: آن‌ها افزون بر نقض مرز ایران و پاکستان، در پاکستان مقیم هستند و همچنین با دستگاه‌های اطلاعاتی و برخی نیروهای مستقر در منطقه، ارتباطاتی دارند.

متکی، با اشاره به تشابه این شرایط با شرایط نیروهای انگلیسی و نیروهای تروریستی در جنوب عراق گفت: به تازگی به طرف انگلیسی گفته‌ایم گزارش‌هایی درباره روابط آن‌ها در شرق ایران به ما رسیده است؛ اشتباه خودشان را در جنوب عراق تکرار نکنند.

وزیر امور خارجه افزود: دولت پاکستان نیز در یک سال گذشته سعی کرده است همکاری‌های پراکنده‌ای با جمهوری اسلامی ایران داشته باشد و برخی از اشرار را دستگیر کرده و تحویل داده است، اما شمار دیگری از این تروریست‌ها هنوز در زندان پاکستان هستند.

متکی ادامه داد: پس از گفتگوی تلفنی دیروز آقای احمدی نژاد با زرداری، قرار شد این عناصر جنایتکار در یک جدول زمان بندی شده به ایران تحویل داده شوند و ما عصر امروز(سه شنبه، درباره زمان بندی این جدول گفتگو می‌کنیم.

بر اثر عملیات تروریستی دو روز پیش در شهرستان سرباز استان سیستان و بلوچستان، شماری از مردم و فرماندهان سپاه در جنوب شرق کشور شهید شدند.[عملیات تروریستی در سیستان و بلوچستان]

کد خبر 93285

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز