همشهری آنلاین: سرپرست هیئت مذاکره کننده ایران در وین در باره نتایج سه روز مذاکره توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش مهر، سرپرست هیئت مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران در وین در پایان سه روز مذاکرات درباره تامین سوخت رآکتور تهران اعلام کرد: ایران با اقتدار مبتنی بر منطق روشن و منافع ملی خود خواسته‌های خود را در این گفت‌وگوها اعلام کرد و طرفهای مقابل باید پاسخ ایران را پس از کسب نظر پایتخت‌های خود اعلام کنند.

دکتر علی اصغر سلطانیه تصریح کرد: رویکرد اصلی و منطقی ایران در این مذاکرات همزمان با توجه به قواعد مربوط به معاملات اقتصادی، تمرکز جدی بر حقوق اساسی کشورمان و منافع ملی بوده و خواهد بود.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود: جمهوری اسلامی ایران با اقتدار همانگونه که بارها اعلام کرده همچنان آماده است بر اساس منافع ملی خود و در فضایی سازنده و مبتنی بر منطق روشن به تعامل برای تامین سوخت رآکتور تهران ادامه دهد.

سرپرست هیئت مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران در وین منطق و خواست ایران را روشن، واضح و منسجم توصیف کرد و علت اختلال دیروز در روند مذاکرات را اختلافات داخلی و عدم انسجام درونی طرفهای مقابل و ناتوانی آنان در دستیابی به یک جمع بندی مشترک دانست.

وی افزود: در مقابل موضع نامتجانس طرفهای مقابل، جمهوری اسلامی ایران با اقتدار و منطق وارد گفت‌وگوها شد و اعلام کرد از پیشنهادهای مختلف درباره تامین سوخت رآکتور تهران در ضمن همکاری با آژانس استقبال می‌کند.

منابع نزدیک به مذاکرات وین امروز اعلام کردند با اصرار و قاطعیت جمهوری اسلامی ایران در حذف فرانسه از قرارداد تامین سوخت رآکتور تهران به دلیل کوتاهی در انجام وظایف گذشته‌اش ظهر امروز هیئت فرانسوی با عذرخواهی از رفتار گذشته خود و تعهد نسبت به انجام وظایف خود از آقای البرادعی خواست با وساطت نزد ایران، به نوعی امکان قرار گرفتن در قرارداد با تهران را پیدا کند.

کد خبر 93384

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز