یکشنبه ۳ آبان ۱۳۸۸ - ۰۴:۵۶
۰ نفر

آرمن ساروخانیان: در فوتبال همه‌چیز به سرعت تغییر می‌کند.

لیورپول که فصل گذشته تا آستانه قهرمانی لیگ برتر پیش رفت، با گذشت تنها 9 هفته از فصل جدید بحران بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند. چهار شکست متوالی (در لیگ برتر و لیگ قهرمانان) موجب شده تا توانایی‌های بنیتس برای اولین بار در آنفیلد زیر سئوال برود. پس از شکست خانگی سه‌شنبه‌شب مقابل لیون در لیگ قهرمانان، رسانه‌های محلی به دو گروه موافق و مخالف برکناری سرمربی اسپانیایی تقسیم شدند. هرچند ژیلت به تازگی حمایتش را از بنیتس اعلام کرده، ولی در دنیای فوتبال اطمینان زیادی به این قول‌های شفاهی نیست و به نظر می‌رسد نگرانی اصلی مالکان آمریکایی لیورپول غرامت 20میلیون پوندی است که در صورت برکناری باید به رافا بپردازند.

در چنین شرایطی لیورپول امروز در آنفیلد میزبان منچستریونایتد است و پنجمین شکست متوالی که آخرین بار در سپتامبر 1953 اتفاق افتاده، فاصله دو تیم را به 10 امتیاز افزایش می‌دهد. با این وجود بنیتس نگران نیست: «در مورد موقعیتم آرامش دارم. می‌دانم که هر روز چگونه تمرین می‌کنیم، بازیکنان هم می‌دانند. در گذشته خیلی خوب بوده‌ایم و وضعیت تمرینات و بازیکنان تغییری نکرده است. همه چیز به اعتماد به نفس و بردن اولین بازی بستگی دارد. اگر می‌خواهیم وضعیت تغییر کند باید روی فوتبال تمرکز کنیم، نه اتفاقاتی که خارج از زمین می‌افتد.»

لیورپول در این بازی قطعا جرارد وری‌یرا را در اختیار ندارد و حضور فرناندو تورس و گلن جانسون هم تنها به تست پزشکی قبل از بازی بستگی دارد. ولی بنیتس می‌گوید که قبلا هم بدون جرارد و تورس منچستریونایتد را شکست داده و آرامش را کلید موفقیت تیمش مقابل صدرنشین می‌داند: «مهم‌ترین نکته این است که قبل از چنین بازی‌هایی آرامش‌تان را حفظ کنید. نمی‌توانید قبل از بازی وقت زیادی را صرف فکر کردن به بردن یا باختن کنید. این کمکی به شما نمی‌کند. خیلی مهم است که در مواجهه با تیم‌های بزرگ شخصیت تیم‌تان را نشان دهید و اعتماد به نفس داشته باشید.

این همان کاری است که یکشنبه باید مقابل منچستریونایتد انجام دهیم.» برای لیورپول که در رده هشتم قرار دارد، تحمل پنجمین شکست لیگ برتر می‌تواند به معنی پایان امیدهای قهرمانی باشد ولی بنیتس که تیمش فصل گذشته با تنها دو شکست هم نتوانست قهرمان شود، چنین عقیده‌ای ندارد: «مطمئنم در این فصل تیم‌های مدعی بیش از گذشته شکست خواهند خورد. آنها مقابل تیم‌هایی که عادت به بردن داشتند، امتیاز از دست می‌دهند. قبول دارم که موقعیت ما می‌توانست بهتر باشد، ولی هنوز زود است که نگران شویم. مهم‌ترین نکته این است که برای بهتر شدن تلاش کنیم.»

برای سرالکس فرگوسن که با قهرمانی فصل گذشته منچستریونایتد توانست با رکورد 18 قهرمانی لیورپول در لیگ برابری کند، بحران فعلی لیورپول بهترین اتفاق است چراکه راه نوزدهمین قهرمانی باشگاهش را هموارتر می‌کند ولی دوست ندارد با صحبت درباره آن حریف زخم‌خورده‌اش را تهییج کند:‌«بازی در آنفیلد در هر زمانی سخت است. بازی منچستریونایتد مقابل لیورپول در هر شرایطی، بازی بزرگی است.»

فرگوسن فصل گذشته درگیری‌های لفظی زیادی با بنیتس داشت و با پیروزی در آنفیلد می‌تواند رقیبش را به در خروج نزدیک‌تر کند ولی ترجیح می‌دهد در این مورد هم سکوت کند: «اصلا وارد این بحث نمی‌شوم. قرار نیست برای شما تیتر بسازم. در فوتبال مدرن همیشه مربی است که قربانی می‌شود، مهم نیست که چه اتفاقی بیفتد.» فرگوسن که هنوز از رسیدن رونی به این بازی مطمئن نشده، اضافه می‌کند که تیمش در این بازی به فکر انتقام نیست.

لیورپول در هر دو بازی فصل گذشته موفق شد یونایتد را شکست دهد که دومی در اولدترافورد و با نتیجه باورنکردنی 4 بر یک بود. فرگوسن می‌گوید: «چیزی برای ثابت کردن وجود ندارد. هر بازی شرایط خودش را دارد. نمی‌توانید بازی فصل گذشته را به عنوان معیاری برای سنجش آمادگی ما یا لیورپول در نظر بگیرید. در بازی‌های دربی هر تیمی ممکن است برنده شود.»ولی هواداران منچستریونایتد نمی‌خواهند چنین فرصتی را برای رجزخوانی از دست بدهند.

دوازده سال پیش تمام تماشاگران جایگاه «کاپس» هواداران افراطی لیورپول، اسطوره فرانسوی منچستریونایتد را با شعار «خداحافظ کانتونا، وقتی 18 قهرمانی داشتی برگرد» بدرقه کردند و حالا هواداران منچستر که سال گذشته به هجدهمین قهرمانی رسیدند، می‌خواهند با ماسک‌های کانتونا به آنفیلد بیایند. این بازی برای مایکل اوون هم حساسیت زیادی دارد که برای اولین بار با پیراهن یونایتد به آنفیلد می‌آید. او قول داده که در صورت گلزنی، بدون توجه به هواداران لیورپول شادی کند.

کد خبر 93615

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز