همشهری آنلاین: الزامی برای واگذاری سهام شرکت‌های ایران خودرو و سایپا در قالب سهام عدالت وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، سید محمود رشیدی فر، معاون طرح و برنامه وزارت تعاون درباره واگذاری سهام شرکت‌های ایران خودرو و سایپا گفت: چون این دو شرکت مشمول صدر اصل 44 قانون اساسی نیستند الزامی‌ برای واگذاری سهام آنها در قالب سهام عدالت وجود ندارد.

وی گفت: بر اساس سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی 100 درصد سهام شرکت‌های دولتی که مربوط به خارج از صدر اصل 44 قانون اساسی هستند باید طی برنامه پنج ساله و هر سال 20 درصد آن به مردم واگذار شود اما در زمینه شرکت‌های سایپا و ایران‌خودرو چون جزو صدر اصل 44 قانون اساسی نیستند الزامی‌ در واگذاری آن‌ها در بحث سهام عدالت وجود ندارد.

وی ادامه داد: صدر اصل 44 قانون اساسی شامل نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها، سد‌ها و مواردی از این دست بود ولی ایران خودرو و سایپا جزو این دسته شرکت‌ها و بخش‌ها نیستند.

رشیدی‌فر در زمینه آخرین اخبار از تشکیل تعاونی‌های عدالت شهرستانی گفت: همه تعاونی‌های عدالت شهرستانی تشکیل شده و تعداد آنها به بیش از 230 شرکت تعاونی می‌رسد سهام این شرکت‌ها چاپ شده و در انتظار استقرار دائمی‌ آن‌ها هستیم تا پیرو فراخوانی که وزارت امور اقتصادی و دارایی خواهد داد سهام مرحله اول به شرکت‌های تعاونی عدالت شهرستانی واگذار و نسبت به پذیره‌نویسی و تحویل اوراق سهامشان اقدام شود.

معاون طرح و برنامه وزارت تعاون کل سهام واگذار شده در این مرحله را 2300 میلیارد تومان عنوان کرد.

کد خبر 9392

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز