گروه سیاسی: وزیر امور خارجه با بیان اینکه افراط گرایی هیچ مرز جغرافیایی نمی‌شناسد، از ایجاد افراط‌گرایی در منطقه با کمک و حمایت مادی و نظامی برخی قدرت‌ها به‌شدت انتقاد کرد.

به گزارش مهر ، منوچهر متکی در دیدار پیتر هامیلتون معاون وزیر امور خارجه و تجارت خارجی نیوزیلند با اشاره به سیاست‌های فعال جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله در افغانستان، عراق، خاورمیانه، خلع سلاح، محیط‌زیست و تغییرات آب و هوایی، ارتقای مناسبات و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تهران - ولینگتون را مفید ارزیابی کرد.

متکی با انتقاد از سیاست‌های اشتباه دولت بوش در منطقه تصریح کرد که چنانچه در دوره جدید نیز همان سیاست‌ها ادامه یابد، همان نتایج و عواقب ناگوار را در پی خواهد داشت و لذا برای حل مشکلات منطقه لازم است رویکرد منطقه‌ای، جایگزین رویکرد فرامنطقه‌ای شود.

هامیلتون معاون وزیر امور خارجه نیوزیلند نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت گفت‌وگو و تبادل نظر 2 کشور در زمینه همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری، علاقه‌مندی ولینگتون را برای رایزنی با تهران درخصوص مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی اعلام کرد.

سفر به مالزی

منوچهر متکی، وزیر امور خارجه دیروز در راس هیاتی به‌منظور شرکت در اجلاس شورای وزیران D8 تهران را به مقصد کوالالامپور ترک کرد. به گزارش مهر، دوازدهمین اجلاس شورای وزیران گروه D8 از فردا با حضور وزرای امور خارجه 8 کشور عضو شامل جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، پاکستان، بنگلادش، اندونزی، مالزی، مصر و نیجریه در کوالالامپور برگزار می‌شود.

کد خبر 94144

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز