گروه اجتماعی ـ مینا شهنی:‌ سازمان بهزیستی خواهان توجه به قانون نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی در اجرای طرح هدفمندکردن یارانه‌هاست

به گفته رئیس‌ سازمان بهزیستی یکی از خواسته‌های این سازمان پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی افراد تحت پوشش از سوی دولت است.ابوالحسن فقیه در توضیح بیشتر گفت: دولت باید از محل طرح هدفمندکردن یارانه‌ها برای تمامی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی حق بیمه‌ سازمان تامین اجتماعی بپردازد و بعد از یک بازه زمانی معین مستمری از سوی سازمان تامین اجتماعی برای آنها در نظر گرفته شود.

مهم‌ترین دلیل فقیه برای انجام این خواسته، نخست پایبندی به قانون نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی است و دلیل دیگرش به شرایط اجتماعی مددجوها برمی‌گردد؛ چرا که فقیه معتقد است، وقتی مددجویان به جای سازمان بهزیستی از سازمان تامین اجتماعی مستمری دریافت کنند شرایط اجتماعی بهتری خواهند داشت.

رئیس سازمان بهزیستی که در حاشیه مراسم افتتاح دانشگاه علمی کاربردی این سازمان در جمع خبرنگاران به پرسش‌ها پاسخ می‌داد، گفت که میزان پرداخت نقدی به خانواده‌ها هنوز مشخص نیست و رقمی تعیین نشده‌است.

اما او تاکید کرد که سازمان بهزیستی در تلاش است تا اجرای این قانون در راستای نظام جامع رفاه باشد و در این راستا خواهان گنجاندن راهی برای حل مشکل مسکن، شغل و بیمه مددجویان و پیش‌بینی روش‌هایی برای توانمندسازی آنهاست و سعی دارد تا از بودجه طرح هدفمندکردن یارانه‌ها برای این موارد استفاده شود.

مهم‌ترین بخش در اجرای این طرح براساس حرف‌های فقیه، تدوین آیین‌نامه‌هاست که براساس آنها می‌توان تعیین کرد که منابع آزاد شده چگونه بازتوزیع شوند. تنظیم پیش‌نویس آیین‌نامه‌ها نیز در وزارت رفاه و با حضور نماینده سازمان بهزیستی انجام شده و به دولت فرستاده خواهد شد. تا‌کنون 2جلسه تشکیل شده تا ‌نظرات اصلی شرکت‌کنندگان گردآوری شود.

کد خبر 94297

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز