رئیس آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد: کمیته‌های تشکیل‌شده در سطح مناطق آموزش و پرورش شهر تهران در مورد تعطیلی موردی کلاس‌های درس به‌دلیل ابتلا به آنفلوانزای نوع A تصمیم‌گیری خواهند کرد.

زکریا یازرلو همچنین از اعزام 200 اکیپ پزشکی به مدارس شهر تهران با هدف غربالگری و آموزش دانش‌آموزان تهران به لحاظ ابتلا به آنفلوانزای نوع A خبر داد و گفت: با عنایت به همه‌گیری آنفلوانزای نوع A، ه2200 اکیپ پزشکی از جامعه بسیج پزشکان با هدف آموزش دانش‌آموزان در برابر ابتلا به آنفلوانزای نوع A و غربالگری آنها در حال اعزام است که این پزشکان، مدارس راهنمایی و متوسطه کلیه مناطق آموزش و پرورش تهران را پوشش خواهند داد و در طول ساعات مدرسه، به پرسش‌های دانش‌آموزان نیز پاسخگو خواهند بود.

رئیس آموزش و پرورش شهر تهران در ادامه تصریح کرد: مدارس ابتدایی شهر تهران نیز همگی تحت پوشش مربیان بهداشت قرار دارند و از نظر شیوع آنفلوانزای نوع A تحت نظارت و کنترل جدی قرار خواهند گرفت.

یازرلو یادآور شد که اقدامات پیشگیرانه جدی برای کنترل شیوع آنفلوانزای نوع‌A بین دانش‌آموزان تهرانی در حال انجام است و یکی از این اقدامات، ارائه آموزش‌های کپسولی مؤثر به آنهاست تا روش‌های مقابله با ابتلا به آنفلوانزای نوع‌A را به‌خوبی در پیش گیرند.
طبق آخرین آمار رسمی 17‌دانش‌آموز در شهر تهران و شهرستان‌های استان به آنفلوانزای نوع A مبتلا شده‌اند.

کد خبر 94300

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز