دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۴
۰ نفر

هنگ کنگ: یک کارخانه تولید کننده کیف قصد دارد به منظور افزایش فروش خود، به مشتریانش وام بپردازد.

این کارخانه اعلام کرده است که حاضر است تا سقف 70 درصد بهای هرکیف به مشتریانش وام بپردازد تا آنها از عهده خرید کیف‌های گران‌قیمت برآیند. از سوی دیگر در صورتی که مشتریان نتوانند قسط‌ها را به موقع پرداخت کنند، کیف از آنها پس گرفته خواهد شد.

به گفته مسئولان این کارخانه، در شرایط وخیم اقتصادی قدرت خرید بسیاری از خانواده‌ها کاهش می‌یابد و به این ترتیب ارائه وام به آنها کمک می‌کند که محصولات مورد نظرشان را خریداری کنند. گفتنی است بسیاری از افراد هم برای خرید کیف به عنوان هدیه از این وام استفاده می‌کنند.

شکایت از همسایه‌های سیگاری

کالیفرنیا: یک زوج میانسال به دلیل سیگار کشیدن از همسایه خود شکایت کردند. به گفته آنها همسایه جوانشان به همراه همسرش همواره در فضای حیاط سیگار می‌کشند. هرچند این اقدام در ظاهر خطری را متوجه آنها نمی‌کند اما در واقع آنها را به افراد سیگاری از نوع دوم تبدیل کرده است که دود سیگار دیگران را استنشاق می‌کنند.

این زوج در شکایتنامه خود این نکته را خاطرنشان کرده‌اند که این زن و شوهر در اغلب ساعات شب و روز در حیاط مشغول سیگار کشیدن‌اند و دود سیگار آنها از طریق پنجره وارد خانه می‌شود.

این در حالی است که زوج سیگاری هم در دفاع از خود اعلام کرده‌اند که در ملک شخصی‌شان سیگار دود می‌کنند و این مورد ربطی به دیگران ندارد. همچنین وکیل آنها هم اعلام کرده است فاصله حیاط این خانه تا پنجره خانه مجاور زیاد‌تر از آن است که دود غلیظ سیگار از این طریق به ساکنان خانه آسیب برساند.

تلفن همراه در سطل زباله

کلرادو: مردی که تلفن همراهش را گم کرده بود، سرانجام پیش از معدوم شدن، آن را در ایستگاه بازیابی زباله پیدا کرد. این جوان در حال صحبت با تلفن همراهش بود که بر اثر برخورد با یک عابر تلفن از دستش رها شد.

او که تصور می‌کرد تلفن همراهش روی زمین افتاده همه جا را به دنبال آن گشت اما این وسیله را پیدا نکرد. اما وی ناگهان به یاد سطل زباله‌ای افتاد که هنگام عبور از پیاده‌رو و رها شدن تلفن در کنار او بود. این مرد به سراغ سطل رفت اما محتویات آن خالی شده بود. او با
پرس‌و جوی فراوان محل بازیافت زباله‌ها را شناسایی کرد و به آنجا رفت.

او در هر قسمتی از این مکان شماره تلفن همراهش را می‌گرفت تا با شنیدن زنگ تلفن به دنبال آن برود. سرانجام در یکی از مراحل بازیافت زباله، پیش از اینکه تلفنش کاملا از بین برود صدای زنگ آن را شنید و با جست‌وجوی زیاد آن را از بین زباله‌ها بیرون کشید.

رابطه افسردگی با فست‌فود

لندن: تازه‌ترین تحقیقات نشان می‌دهد که پیروی از یک رژیم غذایی سرشار از مواد غذایی فراوری شده و فست‌فود‌ها خطر  ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش می‌دهد. به گفته محققان، آمار استفاده از غذا‌های آماده و مملو از شکر و نمک در انگلیس بسیار زیاد است و به همین دلیل روز به روز بر تعداد افراد مبتلا به افسردگی افزوده می‌شود.

این در حالی است که کارشناسان در زمینه تاثیر این غذا‌ها بر چاق شدن افراد هم هشدار می‌دهند. نتایج تحقیقات حاکی از آن است افرادی که به طور مداوم غذ‌های آماده استفاده می‌کنند 58 درصد بیش از سایرین به افسردگی دچار می‌شوند.

پزشکان توصیه می‌کنند که برای جلوگیری از این خطر از رژیم‌های غذایی حاوی سبزیجات و میوه‌های تازه پیروی شود که به حفظ روحیه‌ای شاد و با نشاط کمک و در عین حال از افسردگی جلوگیری می‌کند.

کد خبر 94314

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز