جمعه ۱۵ آبان ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: شمار مرگ‌های ناشی از آنفلوآنزای خوکی با 370 نفر افزایش از مرز 6000 نفر گذشت

به گزارش خبرگزاری فرانسه سازمان جهانی بهداشت روز جمعه 6 نوامبر (15 آبان) با ارائه این ارقام جدید اعلام کرد که ویروس آنفلوآنزای پاندمیک به بیش از 199 کشور و منطقه در جهان گسترش پیدا کرده است.

 بر اساس این بیانیه " ویروس آنفلوآنزای A پاندمیک "انتقال شدید و مدادوم" بیماری را در آمریکای شمالی و شروع "به طور غیرمعمول زودرس"  فصل انفلوآنزای زمستانی را در اروپا و نیز آسیای مرکزی و غربی را باعث شده است.

این بیانیه می‌افزاید میزان تلفات بیماری در اول نوامبر (10 آبان) دست کم به 6071 رسید.
منطقه آمریکا سه چهارم تلفات جهانی بیماری 4399 نفر را به خود اختصاص داده است، که افزایشی برابر 224 نفر در طول یک هفته را نشان می‌دهد.

به گفته سازمان جهانی بهداشت نسبت ویزیت‌های ثبت‌شده با دکترها در آمریکای شمالی به علت بیماری‌های شبیه آنفلوآنزا در شش فصل آنفلوآنزای گذشته، بی‌سابقه بوده است.
 
تنها حدود 42 درصد نمونه‌های آزمایش‌شده از لحاط آنفلوآنزای فصلی مثبت بوده‌اند،‌ در حالیکه همه آنها از لحاظ گونه پاندمیک آنفلوآنزای A مثبت هستند.

سازمان‌های جهانی بهداشت همچنین بر نشانه‌های "سرایت فزاینده و فعال"  ویروس آنفلوآنزای پاندمیک در اروپای شمالی و شرقی از جمله در اوکراین، بلاروس، و نیز شرق روسیه اشاره کرده است.

پاندمی بیماری همچنین در مغولستان،‌ عمان، افعانستان و ژاپن به خصوص در بخش شمالی آان در حال شدت یافتن است.

کد خبر 94583

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز