مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۵ آذر ۱۳۸۵ - ۱۸:۳۳
۰ نفر

گروه شهری: به دلیل کمبود پارکینگ به ناچار حدود یک سوم ظرفیت خیابان‌ها و معابر شهر تهران به پارکینگ اتومبیل تبدیل شده است.

به گزارش همشهری، پس از حتی افتتاح بیش از 10 پارکینگ طبقاتی تا پایان سال آینده، تنها 10 هزار فضای پارک برای خودروهای پایتخت ایجاد می شود در صورتی که تهران نیازمند 600 هزار فضای پارک جدید است.
به گفته قانعی مدیر عامل شرکت راه و ساختمان معاونت فنی عمران شهرداری تهران، با در نظر گرفتن اینکه در حال حاضر بیش از 3 میلیون دستگاه خودرو در شهر تهران وجود دارد و هر روز نیز به تعداد آنها افزوده می شود باید فضای پارک مورد نیاز برای همه خودرو‌ها تامین و پس از آن مانع توقف خودروها در حاشیه خیابانها شد.
وی تصریح کرد:  برای ایجاد فضای پارک برای هر خودرو به 27 تا 30 متر زمین نیاز است و با توجه به هزینه ساخت باید برای هر جای پارک حدود 5 میلیون تومان هزینه کرد اما از آنجا که پارکینگ‌های طبقاتی شامل فضاهای اداری و تجاری نیز هستند هزینه نهایی هر فضای پارک خودرو حداکثر 2 میلیون تومان خواهد بود.وی اضافه کرد:  با این وجود شهرداری تهران به تنهایی قادر به ساخت 600 هزار فضای پارک جدید در کوتاه مدت نیست و باید بخش خصوصی حضوری‌پر رنگ تر در این عرصه داشته باشد.
قانعی گفت:  باید در راستای افزایش مشارکتهای مردمی اقداماتی جدی و اساسی صورت گیرد، در غیر این صورت به رغم ساخت بزرگراه‌ها و تعریض خیابانها به زودی تهران کاملا قفل می شود.
بنا براین گزارش ظرفیت پارکینگ 12 طبقه ای لاله که دوشنبه 6 آذر به بهره برداری می‌رسد 960 دستگاه خودرو است. این پارکینگ با برخورداری از 5 هزار متر فضای رستوران، 2 هزار و 495 متر واحد تجاری و یک هزار و 202 متر واحد اداری یکی از بزرگ ترین پارکینگ‌های طبقاتی تهران است.همچنین پارکینگ طبقاتی صادقیه، وصال، طالقانی، کاوه، همت، الماس، لاله زار و پارکینگ‌های طبقاتی منطقه یک و دو تهران از جمله پارکینگ‌هایی است که سال آینده به بهره برداری می رسند.
کد خبر 9466

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز