دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۲
۰ نفر

گروه ورزشی: دور جدید تمرینات تیم ملی از روز گذشته با حضور بازیکنان ملی‌پوش و لژیونرهای اماراتی در غیاب سه لژیونر اروپایی تیم ملی برگزار شد.

نکونام و مسعود شجاعی به دلیل بازی در لالیگا به دیدار با ایسلند نمی‌رسند اما آندو که  برای فولام در لیگ برتر انگلیس بازی نمی‌کند و تنها در تمرینات این تیم حضور دارد،‌توانسته مسئولان این باشگاه انگلیسی را برای حضور در تهران راضی کند. تیموریان عصر دیروز در تمرینات تیم ملی حضور یافت و به احتمال فراوان در دیدار مقابل ایسلند به میدان خواهد رفت.

مسئولان فدراسیون فوتبال برای استقبال بیشتر هواداران زمان بازی با ایسلند را ساعت 18 در نظر گرفته‌اند تا تماشاگران مشتاق تیم ملی با همه توان از تیم ملی کشورشان برابر این تیم اروپایی حمایت کنند.

حمایت افشین قطبی از مرفاوی

سرمربی تیم ملی امیدوار است از دیدار تدارکاتی مقابل ایسلند به بهترین شکل استفاده کند تا به اهداف خود برای دیدار حساس برابر اردن برسد.افشین قطبی در گفت‌وگو با همشهری گفت: «خوشبختانه تمرینات‌مان را با حداکثر نفرات دعوت‌شده برای دیدار با ایسلند آغاز کردیم. در این راه البته به کمک هواداران فوتبال نیاز داریم چون با حمایت آنها دلگرم‌تر و مشتاق‌تر به سوی پیروزی پیش می‌رویم ضمن آنکه این توقع را نداریم که خدای ناکرده با یک ناکامی یا در یک دیدار نتیجه نگرفتن آنها به تیم ملی کشورشان پشت کنند و ما را تنها بگذارند.»

وی در ادامه افزود: «سعی کردیم در لیست 30 نفره اخیر در هر پست چند بازیکن کارآمد را به تیم ملی دعوت کنیم و بهترین انتخاب را برای دیدار با ایسلند داشته باشیم.» قطبی تصریح کرد: «تیم ملی مانند پنجره‌ای است که هرکس که از بیرون به آن نگاه کند می‌تواند چیزهای متفاوتی را در آن ببیند. به همین دلیل هم ممکن است از دید برخی‌ها نفرات دیگری هم شایستگی حضور در جمع ملی‌پوشان دعوت شده را داشته باشند اما باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که من برای دیدار با ایسلند فقط می‌توانستم از 30 بازیکن دعوت کنم. تمام بازیکنانی که به تیم ملی دعوت شدند لیاقت حضور در تیم ملی را داشتند اما با این وجود می‌گویم در اردوهای بعدی حتما از بازیکنان شایسته دیگری نیز برای حضور در تیم ملی دعوت خواهم کرد.»

افشین قطبی در ادامه موضوع را به حمایت همه‌جانبه از باشگاه‌ها می‌کشاند و بر روی این نکته تاکید می‌کند که با یک باخت یا یک نتیجه مساوی نباید هواداران آن تیم علیه بازیکنان یا سرمربی تیم شعار بدهند یا دست از حمایت تیم‌شان بکشند. سرمربی تیم ملی در این رابطه به بازی استقلال و راه‌آهن و شعارهایی که علیه مرفاوی سر داده شد، اشاره می‌کند و می‌گوید: «هواداران استقلال نباید با یک باخت علیه مرفاوی شعار بدهند چون شاید خود آنها بهتر از همه بدانند. سرمربی آنها و بازیکنانی که برای این تیم به میدان می‌روند چه تلاش و کوششی برای نتیجه‌گرفتن تیم‌شان انجام می‌دهند اما بالاخره ممکن است برای هر تیمی نتیجه مساوی یا باخت هم رقم بخورد و حتی بزرگ‌ترین تیم‌های دنیا نیز از این قاعده مستثنی نیستند.»

افشین قطبی برای اثبات حرف خود هواداران بارسلونا را در دیدار با اوساسونا مثال می‌زند: «بارسلونا یکی از بهترین تیم‌های باشگاهی اروپا و جهان است اما وقتی همین تیم مقابل اوساسونا مساوی می‌کند هواداران بارسلونا ایستاده تیم‌شان را حمایت و تشویق می‌کنند و برای ارج نهادن به زحمات بازیکنان‌شان برای آنها دست می‌زنند. مسلما ما نیز باید با الگوبرداری از فرهنگ آنها به سمت فرهنگ حرفه‌ای پیش برویم و دست از انتقادهای بی‌مورد و غیرمنطقی برداریم.»

کنفرانس مطبوعاتی پیش از دیدار با ایسلند

مسئولان، کادر فنی و کاپیتان‌های دو تیم ایران و ایسلند به احتمال فراوان پیش از رویارویی دو تیم در کنفرانس مطبوعاتی در جلسه‌ای با حضور رسانه‌ها حضور یافته و به سئوالات پاسخ خواهند داد. مسئولان فدراسیون فوتبال درصددند در صورت امکان این کار را با هماهنگی مسئولان و کادر فنی تیم ایسلند در تهران و پیش از رویارویی با این تیم انجام دهند.

بازدید از کمپ تیم‌های ملی

سرمربی تیم ملی بزرگسالان ایران عصر روز شنبه به اتفاق علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال از محل کمپ تیم‌های ملی بازدید کردند.

در این بازدید، قطبی و کفاشیان در مورد تیم ملی نوجوانان نیز با یکدیگر به گفت‌وگو پرداختند. آنها با مثبت ارزیابی‌کردن عملکرد ملی‌پوشان نوجوان در رقابت‌های جام‌جهانی نیجریه بر لزوم توجه بیشتر به فوتبالیست‌های تیم‌های پایه تاکید کردند.

حاجیلو: هیچ بازیکنی با توصیه دعوت نشده

سرپرست تیم ملی پس از انجام اولین تمرین پیش از دیدار با ایسلند در مورد وضعیت تیم ملی گفت: «مسلما دیدار با تیم اروپایی و مطرح ایسلند می‌تواند محک مناسبی برای تیم ما پیش از دیدار با اردن باشد.»

وی در ادامه در رابطه با لیست 30نفره دعوت‌شده به تیم ملی افزود: «قطبی با دقت و وسواس خاصی لیست 30 نفره اخیر را تهیه کرده است. او با سفر به شهرستان‌ها، بهترین انتخاب را انجام داده و به اعتقاد من در مورد هیچ  بازیکنی در دعوت به  از تیم ملی بی‌انصافی نکرده است.»

حاجیلو تصریح کرد: «برای اطمینان برخی‌ با صراحت می‌گویم و خدا را گواه می‌گیرم که افشین قطبی با توصیه یا سفارش شخصی حتی یک نفر را نیز به تیم ملی دعوت نکرده. در واقع سرمربی تیم ملی و دستیارانش با سفرهای متعدد به شهرستان‌ها سعی کردند بهترین انتخاب‌ها را با وسواس و دقت خاصی انجام دهند.»

سرپرست تیم ملی در پایان خاطرنشان کرد: «همیشه اولین دیدار در هر تورنمنتی برای یک تیم از حساسیت و استرس خاصی برخوردار است. به همین دلیل نیز برای آنکه مقابل اردن به مشکلی برنخوریم از تیم‌های مطرحی چون ایسلند و مقدونیه دعوت به عمل آورده‌ایم تا با آمادگی و هماهنگی کامل تیم‌ را به مصاف اردن بفرستیم.»

اولین تمرین تیم ملی

عصر روز یکشنبه نخستین تمرین تیم ملی فوتبال ایران با حضور بازیکنان لیگ برتری ، همچنین لژیونرهای شاغل در لیگ امارات و البته آندرانیک تیموریان در کمپ تیم های ملی برگزار شد.تعدادی از بازیکنان که روز شنبه درمسابقات لیگ به میدان رفته بودند ازجمله بازیکنان
تیم های استقلال ،‌تراکتور سازی و استیل آذین جدا از سایر بازیکنان تمرین آرامی را سپری کردند و تنها به دویدن دور زمین پرداختند. قطبی در ادامه چند تاکتیک تیمی را با بازیکنانش مرور کرد و پس از آن یک بازی درون تیمی برگزار شد.

با توجه به غیبت تعدادی از بازیکنان و فاصله کوتاه این تمرین با بازی های لیگ افشین قطبی فشار زیادی به بازیکنان تیمش وارد نکرد و در اولین جلسه به دنبال بررسی شرایط جسمی بازیکنان در دور جدید تمرینات تیم ملی بود. کمتر از 50 تماشاگر از نزدیک شاهد تمرین ملی پوشان بودند اما عکاسان و خبرنگاران استقبال نسبتا خوبی از این تمرین نشان دادند.انتظار می رود تمرینات با اضافه شدن سایر بازیکنان و همچنین با نزدیک شدن به بازی های تدارکاتی تیم ملی شکل جدی تری پیدا کند و قطبی برای انتخاب نفرات اصلی تیمش بازیکنان دعوت شده را مورد آزمایش قرار دهد.

کد خبر 94761

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز