سه‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۴
۰ نفر

گروه اجتماعی: فرمانده نیروی انتظامی گفت: با استفاده از سیستم جدید تطبیق چهره، می‌توان اغتشاشگرانی را که ماسک می‌زنند شناسایی کرد.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در مراسم رونمایی از پروژه تحقیقاتی تطبیق چهره با اشاره به اینکه امروز به زحمت می‌توان نقطه ضعفی در ناجا مطرح کرد، اولویت برنامه‌های پلیس در زمان فرماندهی خود را توسعه امور علمی و سازمان‌های تحقیقاتی نام برد و افزود: نیروی انتظامی از استثنایی‌ترین سازمان‌هایی است که در همه رده‌های اداری خود برنامه راهبردی دارد.

وی با اشاره به اینکه در افق چشم‌انداز، نیروی انتظامی را یک سازمان الگو ساز و الهام‌بخش برای تمام پلیس‌های منطقه دیده‌ایم، گفت: از ابتدا تا پایان برنامه چهارم توسعه اعتبارات تحقیقاتی در نیروی انتظامی 22 برابر رشد داشته است.

احمدی‌مقدم ادامه داد: بعضی حوادث در نیروی انتظامی شیرینی پیشرفت‌ها را تلخ و کم‌مزه می‌کند و پیشرفت‌ها را به چالش می‌کشد. البته یک وقتی باید می‌گشتیم و در نیروی انتظامی نقطه قوت پیدا می‌کردیم اما هم‌اکنون کسانی که چه از سر دلسوزی و چه مغرضانه به‌دنبال نقطه ضعف می‌گردند، به زحمت می‌توانند نقطه ضعف پیدا کنند یعنی خیلی پیشرفت کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم از مردم در مقابل جرایم و مجرمان جدید حمایت کنیم، بدون آنکه به علم روز مسلح شویم امکان‌پذیر نخواهد بود، افزود: مجرمان جدید بدون استفاده از چاقو اقدام به وقوع جرم می‌کنند و پلیس برای مقابله با جرایم جدید باید به دانش جدید نیز مسلح شود، یعنی برقراری امنیت در جامعه امروز به‌صورت نرم‌افزارانه است.

سردار احمدی مقدم سیستم تطبیق چهره را سیستمی در کشف جرایم عنوان کرد و گفت: کسانی که ماسک می‌زنند و در خیابان اغتشاش می‌کنند، دیگر امنیت ندارند و حتی با ماسک هم شناسایی خواهند شد و این افراد باید از قانون تبعیت کنند. همچنین افرادی که به‌صورت‌شان ماسک می‌زدند و وارد بانک می‌شدند نیز با این سیستم قابل شناسایی هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پلیس آگاهی باید برنامه و استراتژی‌ای را درنظر بگیرد که کشف جرایم به‌صورت فیزیکی ریشه‌کن شود، افزود: تندی و برخورد با مجرم که بعضا در آگاهی دیده می‌شود، باید دیگر نباشد.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: پلیس از برخوردهای فیزیکی بی‌نیاز است، البته یکی از آسیب‌هایی که به ناجا وارد می‌شود اینگونه برخوردهاست. وی در رابطه با موضوع اتباع افغانی در کشور نیز افزود: نیروی انتظامی خودش نمی‌تواند اتباع خارجی را اخراج کند و این اقدام مقدمات زیادی می‌خواهد اما اگر وزارت‌کار روی کارگران غیرمجاز فشار بیاورد ورود غیرمجاز نیز کم می‌شود.

احمدی‌مقدم در رابطه با لایحه اخذ جرایم گفت: اصل این است که برخورد با تخلفات باید موجب بازدارندگی شود. هم‌اکنون تخلف سرعت غیرمجاز 5‌کیلومتر تا 100‌کیلومتر یکی است و تفاوتی ندارد اما رابطه بین جریمه و میزان سرعت غیرمجاز باید مشخص شود.
فرمانده نیروی انتظامی افزود: اخذ جریمه برای ایجاد نظم و امنیت جانی مردم است و گرنه پلیس دوست ندارد کسی را جریمه کند.

کد خبر 94940

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز