چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۸ - ۰۵:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: ریو دو ژانیرو و سائوپائولو دو شهر بزرگ برزیل به دلیل بروز مشکل در سد مرزی ایتایپو با پاراگوئه دچار خاموشی‌های گسترده شدند.

به گزارش بی بی سی، بر اثر این مشکل تمام پاراگوئه نیز به مدت 15 دقیقه در خاموشی فرو رفت. خاموشی تعداد زیادی از شهرهای برزیل را نیز به مدت بیش از 4 ساعت فرا گرفت. در کل حادثه قطع برق در 9 ایالت از 27 ایالت برزیل رخ داد. سد ایتایپو 20 درصد برق مورد نیاز برزیل و 90 درصد برق پاراگوئه را فراهم می‌کند.

سیستم انتقال برق در برزیل و پاراگوئه پس از آنکه توربین‌های  سد مرزی به احتمال زیاد به دلیل وقوع یک رد و برق از کار افتادند 17 هزار مگاوات برق از دست داد.

ادیسون لوبائو وزیر معادن و انرژی برزیل گفت: به احتمال زیاد وقوع رعد و برق بزرگی در سیستم انتقال برق اخلال ایجاد کرده است.

مدیر سد ایتایپو گفت: این سد تمام خروجی‌های هیدروالکتریکی خود را به یکباره از دست داد اما مجددا فرایند انتقال برق به تدریج آغاز شد.

بر اثر این خاموشی سیستم مترو در شهرهای ریودو ژانیرو و سائو پائولو به طور کامل متوقف شد و تعداد زیادی از مسافران سرگردان شدند.

از کار افتادن چراغ‌های راهنما و چراغ‌های برق در خیابان‌های شهرهای سائوپائولو و ریو دو ژانیرو منجر به بروز حجم وسیعی از ترافیک در این شهرها شد.

در ساعات خاموشی نیرو‌های پلیس بیشتری در سطح شهرها به منظور حفظ امنیت و جلوگیری از وقوع جرایم مستقر شدند.

کد خبر 94972

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز