دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۸ - ۰۵:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دیگو مارادونا، سرمربی تیم ملی فوتبال آرژانتین برای دو ماه از همراهی تیمش محروم شد.

به گزارش فارس و به نقل از آس اسپانیا، دیگو آرماندو مارادونا به خاطر ارتکاب جرم‌های متعدد تحت تعقیب پلیس بود و با توجه به خروج از خاک آرژانتین توسط پلیس بین الملل بازداشت و مستقیما راهی دادگاه عالی زوریخ در محل استقرار رسمی فیفا شد.

دادگاه زوریخ متشکل از وکلای ارشد فیفا، مامور ارشد مالیاتی ایتالیا و یک قاضی معتمد از کشور آرژانتین با کاهش وعده داده شده در حکم مارادونا، جریمه وی را دو ماه محرومیت از حضور در کلیه اماکن ورزشی اعلام کرد.

به این ترتیب مارادونا در بدیهی‌ترین حالت از محرومیت خود در بازی‌های ملی آرژانتین حق نشستن روی نیمکت مربیگری را نداشته و حتی در تمرینات تیم خود نیز حق ورود به زمین تمرین را ندارد.

بازرسین فیفا وی را در مورد عمل نکردن به حکم صادر شده توجیه کرده و نسبت به بی قانونی در این زمینه به وی هشدار داده‌اند.

کمیته انضباطی فیفا نیز ضمن صحه گذاشتن بر تصمیم منطقی و تخفیف داده شده دادگاه عالی زوریخ، این حکم را لازم الاجرا دانسته است.

این در حالی است که مارادونا به پرداخت 25 هزار فرانک سوئیس نیز محکوم شد و آزادی مشروط وی به واریز مستقیم این مبلغ به حساب فیفا عنوان شده است.

توهین وی به خبرنگاران بالاترین جرم عنوان شده و حتی میزان سنگینی این جرم از دید قاضی سوئیسی بالاتر و بیشتر از عدم پرداخت مالیات یا قاچاق مواد مخدر بوده است.
محرومیت مارادونا از حضور در اماکن ورزشی طبق ماده 57 اساسنامه فیفا قابلیت تشدید دارد.

دادگاه مارادونا بیشتر از 45 دقیقه طول نکشید و سرمربی تیم ملی فوتبال آرژانتین بلافاصله پس از شنیدن حکم خود از زبان قاضی محل را ترک کرد اما توسط پلیس بازداشت شد تا مبلغ عنوان شده را جهت ترخیص از دادگاه پرداخت کند.

کد خبر 95305

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز