همشهری آنلاین: رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه انتشار اوراق رهنی مسکن تا پایان سال در بورس بستگی به نظر بانک مرکزی دارد، از انعقاد تفاهم نامه‌ای با بورس برزیل در روز پنج شنبه هفته جاری خبرداد

علی صالح آبادی در گفتگو با مهر از برنامه سازمان بورس و اوراق بهادار برای همکاری با بورس‌های سایر کشورها و انجام مذاکراتی در این خصوص خبرداد و گفت: این همکاری قطعا اثرات مثبتی برای بورس و وضعیت اقتصادی کشور دارد.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به تعامل، همفکری و همکاری بورس ایران با بورس سایر کشورها تصریح کرد: از این طریق تبادل دانش، اطلاعات و استفاده از زیرساخت‌های ضروری برای بازار سرمایه فراهم می‌شود که می‌تواند توسعه بازار را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به سفر دیشب خود به کشور برزیل گفت: طی این سفر قرار است در روز     پنجشنبه هفته جاری تفاهم نامه‌ای با بورس این کشور به منظور همکاری‌های بیشتر منعقد کنیم.

بیمه سهام

صالح آبادی در مورد بیمه سهام در بورس نیز اظهارداشت: باید ابزارهای مکمل را برای بیمه سهام در بورس تدارک ببینیم. در حال حاضر امکان طراحی بیمه سهام برای دو ابزار فیوچر و اختیار معامله سهام در بازار بورس وجود دارد.

وی از اتمام طراحی فیوچر سهام خبرداد و گفـت: در حال حاضر زیرساخت‌های نرم افزاری این امر در حال فراهم شدن است که تا پایان سال راه اندازی خواهد شد.

اوراق مشارکت رهنی مسکن

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از مذاکره با بانک مرکزی در خصوص انتشار انواع اوراق مشارکت در بورس از جمله اوراق رهنی مسکن خبرداد و بیان کرد: انتشار این اوراق در بورس تا پایان سال بستگی به تصمیم بانک مرکزی دارد.

گزارش هدفمند کردن یارانه‌ها در بورس

وی در مورد گزارش تهیه شده در مورد تاثیر هدفمند کردن یارانه‌ها بر شرکت‌های بورسی توسط شرکت بورس و اوراق بهادار گفت: هنوز این گزارش به سازمان بورس ارائه نشده است و اعلام نتایج این بررسی بستگی به نظر شورای بورس دارد.

کد خبر 95459

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز