همشهری‌آنلاین: دهها طرح و پیشنهاد برای تسریع روند توسعه و پیشرفت آذربایجان شرقی، در جلسه هیات دولت در تبریز بررسی و تصویب شد

به گزارش واحد مرکزی خبر، معاون اول رییس جمهور در جمع خبرنگاران گفت در جلسه هیات دولت که دیشب به ریاست رئیس جمهور در استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، تصمیماتی برای اعتلای فرهنگی و پیشرفت و عدالت و تحقق کامل مصوبات سفرهای دوره های گذشته در این استان اتخاذ شد.

رحیمی، احداث مجموعه فرهنگی و هنری آذربایجان در تبریز، احداث 11 باب کتابخانه عمومی استاندارد، تکمیل و بازسازی زیرساخت‌ها و شبکه‌های ارتباطی و مخابراتی صدا و سیما، احداث هفت باب مجتمع فرهنگی و هنری، مطالعه و احداث مجتمع فرهنگی دیجیتال در تبریز، مرمت بازار تبریز و بازسازی و مرمت پنج باب سینما در تبریز و مراغه را از مهمترین مصوبات هیات دولت برای توسعه فرهنگی آذربایجان شرقی اعلام کرد.

وی همچنین تکمیل استادیوم فوتبال، پیست دوچرخه سواری، تکمیل استخر سرپوشیده قهرمانی، احداث سالن‌های ورزشی ژیمناستیک، کشتی، تنیس، تیراندازی، سالن‌های تمرینی، زمین‌های روباز ورزشی، شهربازی و ایجاد دریاچه قایقرانی، تأمین اعتبار ملی برای نگهداری و مدیریت مجموعه ورزشی یادگار امام برای سال 88 را از مصوبات هیات دولت در بخش تربیت بدنی برشمرد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به توجه دولت به بخش مسکن و شهرسازی آذربایجان شرقی، احداث 15 هزار واحد مسکونی روستایی، اجرای طرحهای هادی روستایی و طرح های جامع شهری استان و اختصاص تسهیلات برای احداث چهار هزار واحد مسکونی مسکن مهر را از اهم مصوبات هیات دولت در این بخش اعلام کرد.

رحیمی از مطالعه و احداث کارخانه تولید هواپیماهای سبک با مشارکت بخش خصوصی در این استان خبرداد و افزود: صدور مجوز و اعطای کمک مالی بلا عوض به منظور ایجاد 2 پایانه صادراتی، مطالعه و ایجاد پارک صنعت آذربایجان شرقی ، احداث کارخانه تولید خودرو مردمی در استان حداکثر تا پایان سال 89 و حمایت از طرح ساماندهی صنعت چرم از مصوبات هیات دولت در بخش صنعت است.

معاون اول رییس جمهور همچنین گفت: در جلسه دیشب 7500 میلیارد ریال تسهیلات برای طرح های مصوب و ناتمام بنگاههای زودبازده و سرمایه درگردش واحدهای تولیدی استان در سالهای 84 تا 87 اختصاص یافت.

همچنین 400 میلیارد ریال وام قرض الحسنه برای طرح های خود اشتغالی کمیته امداد و1000 میلیارد ریال تسهیلات برای طرح های دارای توجیه فنی و اقتصادی اختصاص یافت.

رحیمی افزود مقرر شد آزاد راه تبریز - زنجان و کنار گذر غربی تبریز نیز تا پایان سال 89 و راه آهن میانه-تبریز تا پایان سال 91 به بهره برداری برسد.

وی احداث سالن پرواز های بین المللی فرودگاه تبریز و ایستگاه راه آهن بناب ، توسعه ایستگاه تبریز و مطالعه احداث دو خط راه آهن ترانزیتی جدید را از اهم مصوبات دولت در بخش راه و ترابری برشمرد.

معاون اول رییس جمهور مطالعه احداث پنج پست جدید برق در سطح استان، تکمیل مطالعات و احداث سد مخزنی ابریق (اهر) و اجرای طرح آبرسانی اضطراری غرب و شرق تبریز را مهمترین مصوبات هیات دولت در بخش انرژی اعلام کرد.

همچنین مقرر شد چهار بیمارستان جدید در تبریز، عجب شیر و آذرشهر احداث شود و برای تجهیز، نوسازی و تکمیل طرح های آموزشی، پژوهشی، پزشکی و درمانی استان اعتبار اختصاص یابد.

رحیمی گفت در بخش آموزش عالی هم، مطالعه احداث هفت دانشکده جدید و تکمیل هشت پروژه آموزشی ناتمام در سطح استان و پروژه‌های پیام نور از مهمترین مصوبات هیات دولت بود.

معاون اول رییس جمهور همچنین افزود مجوز تأسیس مرکز تحقیقات فسیل شناسی در استان در جلسه دیشب صادر و اجرای طرح جامع رفع آلودگی هوای شهر تبریز نیز تأمین اعتبار شد

کد خبر 95635

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز