همشهری آنلاین: نخست وزیر کامبوج در دستوری اعلام کرد که فقط او و دو سیاستمدار ارشد دیگر این کشور حق دارند از آژیر برای باز کردن خیابان‌ها حین تردد خودروشان استفاده کنند.

خبرگزاری آلمان از فنوم پنه گزارش داد، رسانه‌های محلی کامبوج خبر دادند هون سن در این دستور به طور مشخص اعلام کرد 10 معاون نخست‌وزیر این کشور و دیگر سیاستمداران حق استفاده از آژیر برای عبور آسان‌تر از خیابان‌های پایتخت این کشور را ندارند که گاهی اوقات ترافیک در آنها قفل می‌شود.

هیم یان، رییس اداره نظم عمومی در پلیس ملی کامبوج به روزنامه فنوم پنه گفت که این اقدام در پی سوءاستفاده از امتیاز آژیر کشیدن است. او گفت این امر موجب اختلال در نظم عمومی و قفل شدن ترافیک شده بود.

او به این روزنامه گفت: "اکنون دیگر معاونان نخست‌وزیر حق استفاده از آژیر ندارند."

بر مبنای قانون جدید اکنون فقط سه سیاستمدار می‌توانند از آژیر برای تردد در شهر استفاده کنند: نخست‌وزیر، رییس سنا و رییس مجمع ملی کامبوج.

اعضای خانواده سلطنتی و همچنین هیات‌های خارجی که سطح آنها بالاتر از معاون نخست‌وزیر باشد، همچنان مجاز به استفاده از آژیر هستند.

این قانونگذاری مشمول خودروهای اورژانس همچون آمبولانس، وسایل نقلیه پلیس و آتش‌نشانی نمی‌شود. ارتش هم از این قانون مستثنی است.

کد خبر 95638

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز