سه‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۸ - ۰۹:۵۱
۰ نفر

علی شاکری: پس از آنکه شایعه تغییرات گسترده در راس مدیریت فدراسیون‌های ورزشی با برکناری روسای قدیمی دو فدراسیون شنا، شیرجه، واترپلو و تنیس روی میز از هفته پیش رنگ واقعیت به خود گرفت.

 برخلاف پیش‌بینی‌ها طی چند روز اخیر شاهد اتفاق و جابه‌جایی جدیدی نبودیم. با این حال رفت و آمد روسای فدراسیون‌های ورزشی به خیابان سئول همچنان ادامه دارد و هر کدام از روسای فدراسیون‌ها با حضور در دفتر سعیدلو برنامه‌های آتی خود را ارائه دادند تا گروه کارشناسی سازمان عملکردشان را بررسی کند. 

دیروز انصاری و دنیامالی، روسای فدراسیون‌های دوچرخه‌سواری و قایقرانی با رئیس سازمان تربیت بدنی ملاقات کردند که البته هیچ‌کدام از این دو فدراسیون‌ در فهرست برنامه تغییرات احتمالی سازمان تربیت‌بدنی جایی ندارند و حضور آنها برای رسیدگی به امورات جاری و برنامه‌ریزی برای کسب مدال‌آوری در بازی‌های آسیایی گوانگ‌جو بوده است.

امروز هم نوبت هندبال و دیدار علیرضا رحیمی با سعیدلو است. قرار است رئیس سازمان تربیت‌بدنی این بار در ملاقاتی خصوصی‌تر در جریان ریزمشکلات هندبال قرار گیرد و در زمینه تغییرات احتمالی هندبال با رحیمی صحبت کند. فدراسیون هندبال هم نزدیک به دو ماه است که با به تاخیر افتادن انتخاباتش به شیوه سرپرستی اداره می‌شود و با توجه به اتمام ثبت نامزدهای ریاست فدراسیون مشکلی برای برگزاری انتخابات ندارد.

انتظار تغییرات از مدیریت جدید

البته ماجرای رفت و آمد روسای فدراسیون‌ها همچنان ادامه دارد و مطمئنا در روزهای آینده شاهد ترافیک سنگین‌تری در خیابان سئول خواهیم بود و حتی سجادی با صراحت از انتقال موج تغییرات به ادارات کل تربیت‌بدنی استان‌ها و هیات‌ها خبر داده است. در حالی که این تصمیم‌ها می‌تواند در آستانه بازی‌های آسیایی گوانگ‌جو برای ورزش ایران سنگین، پرهزینه و گران تمام شود، معاون اول سعیدلو چنین اعتقادی ندارد و می‌گوید: «جامعه ورزش انتظار چنین تغییراتی را از مدیریت جدید داشت و ما ناچار بودیم مطابق انتظاراتی که از سازمان وجود دارد عمل کنیم.

ضمن اینکه برای پاسخگویی به مردم و جامعه ورزش، باید تغییراتی که احساس می‌کردیم نیاز است را اعمال کنیم.» معاون توسعه ورزش قهرمانی در پاسخ به این سئوال که اگر این تغییرات به هدف نهایی سازمان منتهی نشود، تصمیم بعدی مسئولان سازمان چه خواهد بود این‌چنین پاسخ داد: «در بازنگری‌های‌مان اگر جایی ببینیم که تصمیم اشتباهی گرفته‌ایم قطعا با شجاعت آن را می‌پذیریم.» وی در مورد روسای فدراسیون‌های برکنارشده و اینکه آیا آنها می‌توانند در انتخابات فدراسیون‌های مربوطه شرکت کنند، گفت: «طبق اساس‌نامه چنین اقدامی امکان‌پذیر نیست و روسای فدراسیون‌هایی که از سوی رئیس سازمان برکنار می‌شوند، حق نامزدی ندارند و آنهایی که قبلا ثبت‌نام کرده‌اند، باید مجدد ثبت‌نام شوند.»

فدراسیون‌‌های ماندگار و رضازاده

حمید سجادی در مورد فدراسیون‌هایی که تغییراتی در آنها صورت نخواهد گرفت و آیا حسین رضازاده گزینه سازمان تربیت‌بدنی برای جانشینی بهرام افشارزاده در فدراسیون وزنه‌برداری است هم گفت: «روسای فدراسیون‌های بسکتبال، والیبال، کشتی، دوومیدانی، قایقرانی و اسکیت جزو فدراسیون‌های تثبیت شده هستند و تغییراتی در آنها صورت نخواهد گرفت.

ما در جلسه‌هایی که با این فدراسیون‌ها داشتیم، عملکرد آنها را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که این فدراسیون‌ها نیازی به تغییر ندارند.»رضازاده یکی از گزینه‌های مورد نظر ما برای این مسئولیت است که برنامه‌هایشان را ارائه کرده‌اند. درصدد هستیم تا هر چه زودتر درباره این فدراسیون تعیین تکلیف کنیم.»

پس از ناکامی تیم ملی وزنه‌برداری ایران در مسابقات قهرمانی جهان در کره‌جنوبی و به خصوص نرسیدن سعید علی‌حسینی به این پیکارها رضازاده سخت مورد انتقاد قهرمانان گذشته قرار گرفته و همین موضوع تا حدود زیادی می‌تواند شرایط حضورش را به عنوان نفر اول وزنه‌برداری سخت‌تر کند.

کد خبر 96456

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز