سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۸۵ - ۱۷:۰۶
۰ نفر

گروه سیاسی: همان طور که پیش‌بینی می‌شد مجلس نسبت به سقوط هواپیمای آنتونف 74 اعتراض کرد و نمایندگان در واکنش‌های متعددی پیگیری این مسأله را خواستار شدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی همشهری شاید صریح ترین واکنش را روز گذشته محمدرضا باهنر که ریاست جلسه را نیز به عهده داشت از خود بروز داد. وی با تأکید بر اینکه تکرار در این گونه حوادث از دیدگاه هیچ کس به خصوص نمایندگان قابل چشم‌پوشی نیست افزود: اگر آمادگی و ایمنی در سطح استانداردهای بین‌المللی نیست، نیازی به پرواز با صرفه‌جویی‌های تنگ‌نظرانه نمی‌باشد.وی با اشاره به اینکه معمولاً در این گونه حوادث مقصری شناخته نمی‌شود، افزود: رسیدگی به این حادثه، شهدا را به ما برنمی‌گرداند ولیباید تجربه‌ای برای جلوگیری از این گونه حوادث شود و اطلاعات در اختیار مردم قرار گیرد.
از سوی دیگر علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم از بررسی علت این حادثه هوایی در کمیسیون امنیت ملی خبر داد.
وی با اشاره به اینکه این هواپیمای نو و دست اول خریداری شده بود افزود: این هواپیما مشکلاتی نظیر فرسودگی را نداشته لذا بررسی علت سقوط آن برای ما مهم است.
محمدنبی رودکی نائب رئیس این کمیسیون هم از برگزاری جلسه فوق در یکشنبه هفته آتی خبر داد.
رضا طلایی نیک نماینده بهار و کبودرآهنگ هم در تذکری به وزرای دفاع و راه و ترابری بر رسیدگی قاطع و مؤثر به نابسامانی در نظارت‌های فنی و مدیریتی در امور هوانوردی و زمینه‌های بروز سوانح هوایی متعدد به خصوص حوادث یک سال اخیر تأکید کرد.
نمایندگان تبریز، شهرکرد و تفت و میبد هم در تذکری به وزرای راه و ترابری و دفاع خواستار بررسی دقیق علل سقوط هواپیمای آنتونف شدند و بر ضرورت تأمین اعتبارات مناسب برای ترمیم ناوگان هوایی و تسریع در ارائه طرح جامع هوانوردی تأکید کردند.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری هم گفت: دولت در صدد است این مسأله را به طور جدی پیگیری کند، اما باید توجه داشت نباید جو را ملتهب کرد.
وی افزود: جلوگیری از این گونه حوادث از وظایف دولت است و دولت تلاش می‌کند تا سوانح هوایی به حداقل برسد.
کد خبر 9652

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز