قرار است حداقل از 4 دستگاه تونل کن اتوماتیک برای ساخت خطوط 3، 6 و7 استفاده شود.
محسن هاشمی در این باره به همشهری گفت: بهزودی سرعت ساخت تونل در تهران به 60متر در روزمیرسد و 15برابر میشود.به گفته مدیرعامل متروی تهران، ساخت حداقل 20کیلومتر تونل در سال با روش کاملا مکانیزه امکان پذیر میشود. وی ادامه داد: با ورود دستگاه تونل کن اتوماتیک به شبکه حفر تونل خط 3 متروی تهران، سرعت حفر تونل در این خط مانند خط 7 به 30 متر در روز میرسد.
وی همچنین خبرداد: میتوان با بهکارگیری همزمان 4دستگاه تی بیام، شبکه تونلی طرح جامع ریلی تهران را در مدت 5 سال تکمیل کرد.به گفته هاشمی، خط 3متروی تهران از بزرگراه آزادگان در جنوب غربی تهران آغاز میشود وبا گذر از بزرگراههای آیتالله سعیدی و جوانه به میدان راهآهن میرسد، سپس در امتداد خیابان ولیعصر به سمت شمال تغییر جهت میدهد وبا عبور از خیابانهای مولوی و قزوین به میدان منیریه میرسد.
وی افزود: این خط در ادامه با گذر از خیابانهای امام خمینی و جمهوری به ایستگاه تقاطعی چهارراه ولیعصر در خط 4 و سپس به میدان ولیعصر میرسد وبا عبور از تقاطع خیابانهای ولیعصر و فاطمی وارد خیابان شهید بهشتی میشود.
بنابراین گزارش، ادامه خط 3 در راستای خیابان شهید بهشتی به ایستگاه تقاطعی شهید بهشتی در خط یک و سپس به تقاطع خیابانهای شریعتی و شهید آیتالله قدوسی میرسد.
در ادامه این خط به طرف بزرگراه شهید صیاد شیرازی حرکت میکند و به سمت شمال تغییر جهت میدهد وبا ورود به بزرگراه شهید بابایی و گذر از میدان نوبنیاد از طریق بزرگراه لشگرک به منطقه ازگل منتهی میشود.ضمنا این خط در ایستگاه مولوی با خط 7 و در میدان ولی عصر(عج) نیز با خط 6 تقاطع دارد.