همشهری آنلاین: دولت ایتالیا اعلام کرد در پاسخ به تقاضای آمریکا و ناتو برای افزایش حمایت از ماموریت نظامی غرب در افغانستان قصد دارد 1000 سرباز دیگر را به این کشور اعزام کند.

خبرگزاری آلمان از رم گزارش داد، ایگنازیو لا روسا (Ignazio La Russa)، وزیر دفاع ایتالیا پس از نشست کابینه در رم گفت افزایش نیروهای مستقر ایتالیایی در سال 2010 روی خواهد داد.

لا روسا گفت: استقرار این نیروها بخشی از رویکرد جهانی‌تر، منابع بیشتر برای بازسازی (افغانستان)، الزام بیشتر دولت حامد کرزای برای مقابله با فساد و قاچاق مواد مخدر و آموزش بیشتر نیروهای امنیتی افغانستان است.

فرانکو فراتینی (Franco Frattini)، وزیر امور خارجه ایتالیا در همان نشست خبری گفت، افزایش این نیروها محدود به 2010 و پیش از "راهبرد خروج" از افغانستان خواهد بود.
بیشتر نیروهای ایتالیایی در غرب افغانستان مستقر خواهند که در حال حاضر هم نیروهای ایتالیایی در آن واقع هستند.

لا روسال گفت: ما قصد افزایش سه گروه رزمی کنونی به چهار گروه را داریم.

اعلان این تصمیم یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که سیلویو برلوسکنی، نخست‌وزیر ایتالیا از بازنگری باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا در راهبرد افغانستان که شامل استقرار 30 هزار نیروی دیگر آمریکایی در این کشور است، استقبال کرد.

ایتالیا حدود 2800 نیرو مستقر در افغانستان دارد که حدود 500 نفر از آنان وظیفه تامین امنیت را حین انتخابات ماه اوت بر عهده داشتند.

ماه سپتامبر پس از حمله‌ای که در آن شش سرباز ایتالیایی کشته شدند، دولت ایتالیا خاطرنشان کرد که 500 نیرو اعزامی برای انتخابات احتمالا تا پایان سال به کشورشان بازمی‌گردند.

هنوز مشخص نیست که آیا این نیروها همچنان طبق برنامه قبلی در ماه جاری میلادی به ایتالیا باز خواهند گشت یا خیر.

کد خبر 96651

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز