سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۸۵ - ۱۸:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: کره شمالی و آمریکا دوباره سر یک میز می‌نشینند. مذاکره‌کنندگان هر دو کشور به چین رفته‌اند تا درباره ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای با یکدیگر مشورت کنند.

پایگاه خبری اشپیگل آنلاین از پکن گزارش داد، جیانگ یو، سخنگو وزارت امور خارجه چین گفت، دیداری دوجانبه و سه جانبه با مذاکره‌کنندگان آمریکا و کره شمالی انجام خواهد شد. پیش از این کیم گیه گوان، معاون وزیر امور خارجه و رییس هیات کره شمالی در مذاکرات شش جانبه (که یک سالی است در تعلیق به سر می‌برد) اعلام کرده بود که دور جدید مذاکرات هر زمانی امکان دارد آغاز شود.
خبرگزاری یونهاپ به نقل از وی به محض ورود به پکن نوشت: "ما آماده هستیم که هر زمان به صورت مصمم در مذاکرات شرکت کنیم، چرا که ما از طریق آزمایش هسته‌ای‌مان تمام معیارهای دفاعی  را اتخاذ کرده‌ایم.
وی همچنین گفت که به "دعوت" طرف آمریکایی به پکن سفر کرده است.
کریستوفر هیل، مذاکره‌کننده آمریکایی و همچنین روسای هیات‌های کره جنوبی و ژاپن روز یکشنبه و دوشنبه گذشته مشاوراتی را با یکدیگر داشته‌اند. در مذکرات پکن قرار است توافقی بر سر زمان ازسرگیری مذاکرات شش جانبه حاصل شود.
مذاکرات شش جانبه یک سالی می ‌شود که قطع شده است. در این مذاکرات علاوه بر کره شمالی، چین و آمریکا، کره جنوبی، ژاپن و روسیه نیز حضور دارند. دولت کره شمالی ابتدای اکتبر آزمایشی را انجام داد که واکنش جهانی به همراه داشت.
کد خبر 9667

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز