جمعه ۱۳ آذر ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۱
۰ نفر

گروه سیاسی: رئیس مجلس با اشاره به اصل مستقل بودن روحانیت شیعی از دولت‌ها و تاکید بر اینکه دولتی‌شدن روحانیت را کاملا غلط می‌دانیم، گفت:

دولت نباید جایگزین حرکات سیاسی و قانونی مردم شود بلکه باید از تصمیمات آنان صیانت کند.

علی لاریجانی که پنجشنبه به استان گلستان سفر کرده بود در مراسم یادبود شهدای نوکنده طی سخنانی با اشاره به ویژگی‌های روحانیت شیعه اظهار داشت: اساسی که روحانیت شیعه از گذشته داشت این بود که مستقل از دولت‌ها باشد، امروز هم معتقدیم حوزه‌های علمیه و روحانیت باید مستقل از دولت باشند و روحانیت باید به‌گونه‌ای عمل کند که مشکلات مردم را مطرح کند.

وی در ادامه سخنانش که مهر مشروح آن را منتشر کرد درباره اهمیت دخالت نکردن دولت در برخی امور خاطرنشان کرد: دولت‌ها موظف هستند امور اجرایی را پیش ببرند. آیا گمان می‌کنید اگر همه کارهای کشاورزی دست دولت باشد وضع خوب خواهد شد؟ باید خدا را شکر کنیم که کشاورزی دست دولت نیست چون اگر باشد وضع خراب‌تر می‌شود. دولت نمی‌تواند جایگزین ملت شود بلکه باید حمایت‌کننده ملت باشد.

رئیس مجلس افزود: دولت‌ها نباید به جای مردم تصمیم‌گیری کنند؛ حتی در سیاست و فرهنگ هم امور باید با راهنمایی روحانیت به دست مردم باشد و دولت صرفا از آن حمایت کند.

کار خائنانه

رئیس مجلس همچنین در یادواره نماینده گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: کسانی که اختلاف بین امت را دامن می‌زنند، یک کار خائنانه انجام می‌دهند و همه کسانی که قانون اساسی، راه شهدا، ولایت فقیه و راه امام را قبول دارند، ممکن است اشتباهاتی هم داشته باشند اما خائن نباشند.

وی افزود: امروز کشور ما درصورت جدی گرفتن 2‌عامل نباید از چیزی نگران باشد و این دوعامل یکی درک بصیرت نسبت به ولایت است و عامل دوم این است که همه سعی کنند در داخل کشور اخوت و برادری ایجاد کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، لاریجانی با اشاره به مسئله اخوت و برادری در کشور گفت: در یک کشور مردمسالار نباید همه یک جور فکر کنیم و طبیعی است که در برخی مسائل اختلاف نظر وجود داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر کسی بخواهد نگاه انقلابی به وضع فعلی داشته باشد، باید به سمت وحدت و همگرایی برود و کسانی که به هر دلیل کوچکی از ادبیات تحقیر آمیز و تهمت به مردم استفاده می‌کنند، کار خائنانه انجام می‌دهند و باید با آنان برخورد شود.

رئیس مجلس همچنین با بیان اینکه پیروی از ولایت‌فقیه و رهبری امام، مخاطرات را پس از انقلاب از سر راه کشور برداشت، افزود: افرادی همچون مقام معظم رهبری، آیت‌الله هاشمی و مهدوی‌کنی تفکرهای امام را تحلیل می‌کردند و به امت پیوند می‌دادند.

این افراد استوانه‌هایی بودند که می‌توان آنها را حلقه‌ای میان رهبری، امام خمینی و مردم دانست.وی ادامه داد: اینچنین شخصیت‌هایی زیر چتر امام‌خمینی(ره) و مقام معظم رهبری جریان بیداری اصیل را تقویت کردند و درواقع این جریان بیداری برای ما و عالم اسلام قابل احترام بوده و هست.

کد خبر 96699

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز